مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: با تکمیل پروژه کتابخانه عمومی در شهرهای بوشکان و بادوله تمام شهرهای ۳۷ گانه استان بوشهر دارای کتابخانه عمومی می‌شوند.
کد خبر: ۵۲۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 11 November 2017
سیدعلی هاشمی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با بیان اینکه در هفته کتابخوانی از20 تا 26 آبان برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود اظهار داشت: غبارروبی قبور مطهر شهدا، حضور در مدارس و نشست با کتابخوانان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، رونمایی از کتاب‌های جدیدالتألیف از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر 64 کتابخانه عمومی فعال است تصریح کرد: در این کتابخانه‌ها 820 هزار جلدکتاب در زمینه‌های مختلف وجود دارد که با افتتاح کتابخانه سیراف در این هفته  کتابخانه‌های استان بوشهر به 65 کتابخانه افزایش می‌یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه در هفته کتاب بیش از 120 نوع برنامه در استان بوشهر برگزار می‌شود گفت: در استان بوشهر بیش از 3400 فعالیت فرهنگی در قالب نشست‌ با کتابداران، مسابقات مختلف در حوزه کتاب، جلسات نقد و بررسی، رونمایی از کتاب، جلسات قصه گویی، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در طول سال برگزار می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه باید به ازاء هر 3هزار  تا 5 هزار نفر یک کتابخانه عمومی وجود داشته باشد گفت: با این اوصاف اکنون 64 کتابخوانه در استان بوشهر جوابگوی 320 هزار نفر جمعیت است و برای 840 هزار نفر جمعیت استان بوشهر خدمات کتابخانه‌ای وجود ندارد.

وی، شعار امسال هفته کتاب را آینده روشن با خانواده کتابخوان دانست و افزود: در هفته کتاب با تجهیز کتابخانه در دست ساخت سیراف، افتتاح می‌شود و بدین ترتیب با تکمیل پروژه کتابخانه عمومی در شهرهای بوشکان و بادوله تمام شهرهای 37 گانه استان بوشهر دارای کتابخانه عمومی می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های روستایی استان بوشهر تصریح کرد: اکنون در 21 روستای استان بوشهر کتابخانه وجود دارد و بر اساس استانداردهای تعریف شده باید در روستاهای بالای 1500 نفر جمعیت کتابخانه ایجاد شود و به این ترتیب استان بوشهر 29 کتابخانه روستایی کم دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار