نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیام قیام امام حسین(ع) ایستادگی در مقابل ظلم و انحراف است.
کد خبر: ۵۲۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 11 November 2017
آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در جمع عزاداران بوشهری با بیان اینکه حادثه عاشورا با دو نگاه و از دو منظر باید مورد بررسی قرار گیرد اظهار داشت: نگاه نخست حادثه عاشورا یک جریان عادی و معمولی است که مطرح می‌شود امام حسین(ع) در برابر ظالم مبارزه کرد و به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه این اینکه این نوع بررسی بسیار سطحی و غیر عمیق است افزود: از منظر دوم باید توجه داشت که  پیام امام حسین(ع) در حادثه عاشورا تنها مبارزه با شخص نیست بلکه مبارزه با یک جریان است که در طول تاریخ وجود دارد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در واقعه عاشورا جبهه وفادار به ارزش‌ها تمام هستی خود را برای جهالت زدایی از جامعه بشری فدا می‌کند خاطر نشان کرد: جبهه مقابل به دنبال قدرت طلبی و دنیاپرستی است و در مقابل حق ایستادگی می‌کند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت محمد(ص) با رسالت خود تحولاتی را در جامعه ایجاد کرد ابراز کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) توحید را به جای شرک و بت پرستی، عدالت را به جای ظلم و محبت جایگزین کینه کرد و این مهم برای پس از خود طراحی کرد تا جامعه دچار فقدان رهبری نباشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قانون مترقی، مجریان صالح با پایبندی مردم به قانون را سبب سعادتمند شدن یک جامعه  دانست و  تصریح کرد: قانون مترقی، مجریان صالح و پایبندی مردم به قانون عواملی هستند که سبب سعادت یک جامعه می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اگر قانون وجود داشته باشد و مجریان صالحی نباشد، عدالت در جامعه محقق نمی‌شود گفت: قانون و مجریان صالح به تنهایی سبب بروز عدالت نمی‌شود بلکه باید مردم هم پایبند قانون باشند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری قرآن کریم را قانون مترقی و عترت پیامبر و اهل بیت(ع) را مجریان صالح عنوان کرد و اظهار داشت: داشتن قانون مترقی و مجریان صالح تنها کافی نیست بلکه وجود عنصر سوم یا مردم مهم است تا منجر به سعادت یک جامعه شود.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما در معرض تهدیدات و ناهنجاری ها و ولنگاری‌ها قرار دارد گفت: اگر کسی با این  تهدیدات مقابله نکند چه اتفاقی می‌افتد؟ امام حسین(ع) برای جلوگیری از ضد فرهنگ‌هایی که بود عزیزان خود را به میدان جنگ آورد.

آیت‌الله حسینی بوشهری زیارت اربعین را یکی از نشانه‌های مومن عنوان کرد و گفت: امام صادق(ع) اقامه 51 رکعت نماز در طول شبانه‌روز که 17 رکعت واجب و مابقی مستحب است، پیشانی برخاک ساییدن، انگشتر در دست راست کردن، بسم الله بر زبان جاری کردن و قرائت زیارت اربعین را از نشانه‌های انسان‌های مومن عنوان می‌کند که این نشان از عظمت زیارت اربعین است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار