امام جمعه عسلویه گفت: همکاری پتروشیمی‌ها در توسعه شهرستان عسلویه استمرار یابد.
کد خبر: ۵۲۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 11 November 2017
حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه به موضوع احترام به والدین اشاره کرد و اظهار داشت: احترام به والدین در دین اسلام چه در قرآن و چه در روایات پیامبرگرامی اسلام  و امامان معصوم به این موضوع تاکید شده است.

وی اضافه کرد: اگر کسی دنبال سعادت دنیا و آخرت است باید رضایت پدر ومادر را به دست آورد. نیکی به پدر ومادر واجب است حتی اگر مشرک باشند. عاق والدین از گناهان کبیره و گناهی است به آن وعده عذاب شده است.

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه بزرگترین گناهان عاق والدین و شرک استۀ ادامه داد: پیامبر(ص) فرمود هرکس پدر و مادرش را بیازارد مرا آزرده و هر کس مرا بیازارد خدا را آزرده است.

وی گفت: گاهی انسان  به خاطر شهوت و قدرت جوانی و یا مال و سرمایه یا مقام و منصب ممکن است مغرور شود و پدر و مادر را بیازارد و آنان را احترام نکند وحتی گرفتار عاق والدین شود. از پیامبر(ص) روایت شده هرکس عاق والدین هر چقدر عمل خوب انجام داده وارد بهشت نمی شود خدا اعمال خوب اورا قبول نمی کند.
 
امام جمعه عسلویه درخطبه دوم با اشاره به زیارت اربعین به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره کرد و گفت: آقا فرمودند که زیارت اربعین همیشه بوده اما شکوه حضور چند سال اخیر به نماد به عشق به اهل بیت تبدیل شده این را خدای متعال دراختیار ما گذاشته اجتماعی شکل بگیرد که بی‌نظیر است خودجوش و بدون دعوت وبرنامه ریزی به صورت مردمی شکل گرفته و مردم با عمق جان حاضر می شوند.

وی ادامه داد: دنیای ضد اسلام بیایند و این اجتماعات را ببینند این اجتماعات است که دل دشمن را می‌لرزاند ایران اسلامی باعث شده چنین اجتماعاتی شکل بگیرد.

هاشمی نژاد به حوادث اخیر درعربستان اشاره کرد و گفت: اختلافات در دستگاه حاکمه سعودی پیش آمده و شاهزاده‌هایی دستگیر شدند. اگر هدف محمد سلمان مبارزه با فساد است باید اول از خودش و پدرش شروع کند.

وی افزود: خدا کند این اختلافات باعث سقوط این دستگاه حاکمه شود و مردم عربستان اعم از شیعه وسنی از این حکومت راحت شوند.

امام جمعه عسلویه افزود: در هفته گذشته شاهد شلیک موشک توسط ارتش و نیروهای مردمی یمن به فرودگاه ریاض بودیم که بازتاب‌هایی داشت از جمله اظهار نگرانی آمریکا و غرب نسبت به عربستان و اینکه موشک را ایرانی دانستند که فرمانده مقتدر سپاه پاسداران آن را تکذیب کرد.

وی گفت: این موشک‌ها توسط خود جوانان یمنی ساخته می‌شود و سخنگوی انصارالله یمن هم اعلام کرد تا عربستان دست از تجاوز وبمباران مردم بی دفاع یمن دست برندارد موشک‌ها دوباره شلیک می‌شوند. مردم یمن را محاصره کردند فاجعه عظیم انسانی که در تاریخ سراغ نداریم درآنجا به وجود آورده اند باید سازمان های به ظاهر طرفدار حقوق بشر به خود بیایند و این مردم را نجات دهند.

امام جمعه عسلویه با اشاره  به خدمات پتروشیمی‌های منطقه از تهیه نوشت افزار برای خانواده‌های بی بضاعت، ساخت هفت باب مدرسه درعسلویه وجم ، کلنگ زنی ساخت ۱۰ باب مدرسه که در حال ساخت است، کمک به بیماران صعب العلاج، کمک به ورزش و فعالیت‌های ورزشی و کمک در راستای هوشمند سازی مدارس عسلویه و جم  را بخشی از این خدمات دانست و از مساعدت‌های مدیر عامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد و دید وسیع ایشان برای کمک به محیط پیرامونی قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار