رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه ۳۴ هزار هکتار اراضی نخیلات دشتستان تحت پوشش طرح آبیاری نوین است گفت: برای اجرای این طرح یک‌هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.
کد خبر: ۵۲۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 12 November 2017
محمد تقی منوچهری ظهر امروز در کارگروه آب و کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح تحول آبیاری نوین در اراضی نخلستان دشتستان اظهار داشت: محدوده این طرح 34 هزار هکتار اراضی نخلستانی دشتستان است که آب مورد نیاز از سد دالکی و سد رئیسعلی دلواری تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح آبیاری نوین در دشت‌های آب‌پخش، کلل و شبانکاره دشتستان مورد توجه است افزود: برای اجرای طرح آبیاری نوین در 34 هزار هکتار اراضی نخیلات دشتستان  یک‌هزار و 510 میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه 16 هزار و 400 هکتار اراضی نخلستانی دشتستان تحت پوشش آبیاری نوین است تصریح کرد: مطالعات نوین آبیاری در 8هزار و 700 هکتار دشت شبانکاره، شش‌هزار و 500 هکتار نخیلات آب‌پخش و یک‌هزار و 200 هکتار دشت کلل اجرا شده است.

منوچهری از انتقال آب از سد شهید رئیسعلی دلواری به نخیلات آبپخش، کلل و دشت شبانکاره خبرداد و خاطر نشان کرد: این طرح پیشرفت 40 تا 45 درصدی دارد که استاندار بوشهر تاکید دارد این مطالعات تا پایان امسال به اتمام برسد و وارد فاز اجرایی شود.

وی با بیان اینکه قطعه 2 هزار و 400 هکتاری نخیلات سعدآباد در محدوده طرح تحول کشاورزی از آذر ماه عملیاتی می‌شود گفت: طرح پایلوت آبیاری نوین در اراضی 170 هکتاری آبپخش  دشتستان به عنوان نخستین بخش از طرح طرح تحول کشاورزی  85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: برای اجرای طرح آبیاری  نوین در نخیلات شهر اهرم مقرر شد آب این منطقه تامین و جهاد کشاوری برای اجرای تغییر شیوه آبیاری اقدام کند.

منوچهری گفت: در مورد روستاهای خون، فاریاب و رودفاریاب دشتستان نیز مقرر شده همانند نخیلات شهر اهرم اقدام مورد نیاز برای آن صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار