استان بوشهر در سالروز شهادت مظلومانه یازدهمین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری(ع) در ماتم و عزاست.
کد خبر: ۵۳۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 28 November 2017
در سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن عسکری(ع)  استان بوشهر غرق در عزا و ماتم است.

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) شب گذشته و ظهر امروز با برپایی آیین‌های سوگواری، در غم شهادت جانسوز حضرت امام حسن عسکری (ع) بر سرو سینه زده و عزاداری کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در مراسم عزاداری مردم بوشهر با تسلیت  شهادت جانسوز امام یازدهم(ع)  به آغاز امامت امام زمان (عج) پرداخت و با تبریک این روز انتظار فرج، دعا برای سلامتی امام عصر، دعوت به نیکی‌ها و مبارزه با منکرات را از اهم وظائف منتظران ظهور عنوان کرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی با تاکید بر فراهم شدن فضای جامعه برای غیبت امام زمان(عج) اظهار داشت: حضرت امام حسن عسکری (ع) از طریق سخن گفتن با پیروان خود از پشت پرده زمینه را برای پذیرش غیبت امام عصر (عج) توسط مردم مهیا کرد و در نهادینه کردن فرهنگ غیبت اهتمام داشتند.

وی با بیان اینکه موضوع ولایت یک موضوع الهی است تصریح کرد: مسلمانان نباید لحظه‌ای بدون حجت و امام باشند و در همین راستا بلافاصله پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع)، دوران امامت و ولایت امام عصر (عج) ابتدا در قالب غیبت صغری به مدت 74 سال و سپس، غیبت کبری آغاز شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به نظارت، هدایتگری و تدبیر امور توسط حضرت ولیعصر (عج) در دوران غیبت تصریح کرد: وجود نازنین آن حضرت همچون خورشیدی که از پشت ابر می‌تابد، جامعه اسلامی را از برکات حضور خویش بهره مند می‌سازد.

در این مراسم در سوگ شهادت امام حسن عسکری(ع) عزاداری شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار