رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر از بررسی پروژه سنگفرش خیابان‌های حافظ، انقلاب، صفوی، شهدا و میدان انقلاب خبر داد.
کد خبر: ۵۳۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 28 November 2017
اکبر توسلی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهر پایدار و توسعه یافته، شهری است که در حین رشد، توسعه و ایجاد فضاهای جدید، ارتباط منطقی و منسجم بین فضاهای جدید و قدیم برقرار کرده و یکپارچگی و هویت شهر را حفظ و تقویت کند.

وی افزود: مرکز شهر، قلب تپنده شهر است و ساماندهی این بخش می‌تواند تاثیر زیادی در توسعه منطقه داشته باشد اما متاسفانه به دلیل اجرای  سنگفرش نامناسب این خیابان‌ها بعد از گذشت کمتر از شش ماه شاهد کنده شدن سنگفرش‌ها و نارضایتی شدید شهروندان و کسبه بازار از وضعیت بوجود آمده هستیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر خاطر نشان کرد: با ارجاع این موضوع به کمیسیون عمران شورا با حضور جمعی از متخصیصن، اساتید دانشگاه، مشاورین فنی و ترافیکی  مربوطه در طول چندین جلسه این موضع مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به مشکلات ایجاد شده در این پروژه  بعد از بررسی و کارشناسی‌های لازم برای جلوگیری از تخریب بیشتر اموال عمومی و در راستای بالا بردن کیفیت این پروژه با تغییر و اصلاح طرح بر اساس گزینه فنی و اجماع کارشناسی طرح مهندس رتبه مورد موافقت قرار گرفت.

توسلی  افزود: بر اساس طرح مهندس رتبه میدان انقلاب فاقد المان و دارای تعداد کمی درخت شاخص سایه دار و چهار عدد سایه بان و کفسازی برگرفته از خطوط همجوار معطوف به حداقل توقعات از میدان به عنوان یک فضای خاص موافقت شد.

این عضور شورای شهر بیان کرد: همچنین بازسازی و کف‌سازی موجود گذرهای یاد شده، باید بر اساس طرح اصلاحیه جدید صورت گیرد که به نحوی قسمت سواره و پیاده راه با استفاده از بولاردهای هوشمند تفکیک شود.

رئیس کمیسیون عمران شورا با بیان اینکه طرح هایی که در مرکز شهر باید اجرا شود باید با رضایت کسبه و شهروندان که صاحبان اصلی شهر است باشد از همین رو مقرر شد یک پایش نطر سنجی در خصوص المان میدان انقلاب و همچنین کف سازی میدان و تفکیک سواره و پیاده راه صورت گیرد.

توسلی ادامه داد: از دیگر مصوبات کمیسیون عمران نوسازی سایه‌بان‌های مغازه‌های اطراف میدان و معابر یاد شده و طراحی جداره های اطراف و ایجاد فضا سازی بر اساس هویت معماری بومی استان خواهد بود.

وی اظهار داشت: توجه به فضاهای عمومی شهری ضرورتی اساسی در برنامه‌های توسعه شهری است بنابراین الزامیست بازتولید فضاهای معماری و شهری گذشته به عنوان جزئی روشن از نظام فضایی ، در اولویت طرح ها قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار