معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تنگستان گفت: مجوز تاسیس پنج سازمان مردم نهاد، در شهرستان تنگستان صادر شده است.
کد خبر: ۵۳۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 29 November 2017
احمد دشتی عصر سه‌شنبه در نشست هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد اظهار داشت: توسعه و تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد از شعارهای محوری دولت تدبیر و امید بوده که در این راستا تلاش کرده‌ایم سمن‌ها را در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، محیط‌زیست، گردشگری، بانوان، ورزشی و ... در سطح شهرستان حمایت و فعال کنیم.

وی از صدور مجوز تأسیس نمایندگی یک سمن در زمینه محیط زیست در تنگستان خبر داد و بیان کرد: تا کنون پنج مجوز تأسیس سازمان مردم نهاد (سمن) در شهرستان صادر شده و ۱۳ درخواست تأسیس نیز در دست بررسی و اقدام است که پس از تکمیل پرونده و اخذ استعلامات لازم، مجوز فعالیت آنها صادر خواهد شد.

دشتی تصریح کرد: در حال حاضر فرآیند پاسخ به استعلام‌های سازمان‌های مردم‌نهاد با همکاری نهادهای اطلاعاتی و انتظامی تسریع شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تنگستان بر حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد تأکید کرد و عنوان داشت: ما به افزایش کمی سمن‌ها اکتفا نمی‌کنیم و با تأکیدات فرماندار، به دنبال این مهم هستیم که تشکل‌های مردمی، نقش اساسی در توسعه شهرستان ایفا کند.

دشتی گفت: توصیه و تاکید نماینده عالی دولت در این شهرستان، به عنوان رئیس این هیئت، علاوه بر افزایش کمی این سمن‌ها، حمایت، افزایش و توانمندی و تاثیرگذاری این سازمان‌ها در توسعه شهرستان به‌ویژه در حوزه‌های محیط زیست گردشگری و ... است.

وی بیان داشت: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند ایده‌ها، پیشنهاد و راهکارها را در حوزه تخصصی خود در قالب طرح به ادارات دولتی ارائه کند.

معاون فرمانداری تاکید کرد: تمامی ادارات و نهادهای شهرستان نسبت به ترغیب و تشویق علاقه‌مندان به حوزه‌های مختلف به منظور تشکیل و تاسیس سمن‌ها تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار