نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مسئولان برای تحقق مطالبات معلولان از جمله اشتغال، ازدواج، مسکن، برنامه‌های تفریحی و ورزشی تلاش ویژه‌ای کنند.
کد خبر: ۵۳۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 02 December 2017
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: دشمنان اسلام از هر ابزاری برای ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: دشمن در تلاش است تا کشورهای اسلامی را به جان هم بیاندازد و مهمترین هدف آنها اختلاف بین جوامع اسلامی است که باید در مقابل آنها به سمت وحدت و اتحاد بیشتر برویم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تاکید مکرر امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم ایجاد وحدت در بین امت اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام روی موضوع تفرقه و اختلاف سرمایه‌گذاری زیادی کردند تا مسلمانان را به جان هم بیندازند و فتنه‌انگیزی کنند.

مجلس انقلابی عمل کند

آیت‌الله صفایی بوشهری با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در زمینه‌های مختلف یک نهاد مهم و تاثیرگذار برای کشور است و باید در همه زمینه‌ها انقلابی عمل کند.

وی با اشاره به اینکه مصوبات، نظارت‌ها و عملکرد مجلس باید بر اساس آرمان و اهداف انقلاب باشد، تصریح کرد: ما نیاز به مجلسی تراز انقلاب اسلامی داریم و مجلس باید در مسیر اهداف انقلاب حرکت کند.

لزوم حرکت برای خودکفایی علمی

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به روز دانشجو، خاطرنشان کرد: یکی از ارکان مهم نظام اسلامی توجه به دانشجو و دانشگاه است و برای دستیابی به پیشرفت باید در راستای خودکفایی علمی حرکت کنیم.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید عاشوری، از برگزاری جشنواره علامه بلادی در سالروز شهادت شهید عاشوری خبر داد و افزود: امسال پنجمین جشنواره علامه بلادی در بوشهر برگزار می‌شود که تلاش شده تا با کیفیت مطلوبی برگزار شود.

امام جمعه بوشهر خواستار رسیدگی به مشکلات و نیازهای معلولان شد و ادامه داد: مسئولان اجرایی استان بوشهر برای تحقق مطالبات معلولان از جمله موضوعاتی چون اشتغال، ازدواج، مسکن، برنامه‌های تفریحی، ورزشی تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

لزوم توجه به نیروهای انقلابی

وی با تاکید بر توجه مسئولان دستگاه‌های اجرایی به نیروهای جوان و انقلابی استان بوشهر گفت: نیروهای جوان انقلابی مانند هیئت‌های مذهبی که جزء عشق به خاندان پیامبر، ائمه اطهار(ع) و انقلاب اسلامی به جیزی دیگر نمی‌اندیشند باید مورد حمایت ویژه مسئولان قرار بگیرند.

آیت‌الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود بر طراحی زندگی بر اساس عقلانیت دینی تاکید کرد و ادامه داد: خداشناسی، دین‌مداری و صبوری از ویژگی‌های زندگی اسلامی است که باید مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی آمده که همه امور جامعه براساس اسلام طراحی کند چراکه اسلام با داشتن کتاب آسمانی قرآن کریم، سنت خاتم‌الانبیاء(ص) و عترت طاهرین دارای ظرفیت‌های مهمی برای استفاده در علوم مختلف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار