امام جمعه خارگ بر لزوم عملگرا بودن نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: نمایندگان مجلس باید به جای مدافع دولت بودن موکل مردم باشند.
کد خبر: ۵۳۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 02 December 2017
حجت‌الاسلام موسی کمالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جزیره خارگ با تبریک روز نیروی دریایی اظهار داشت: نیروی دریایی در خط مقدم دفاع از کشور قرار دارد و هر کشوری که می‌خواهد اقتدار داشته باشد باید نیروی دریایی قوی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است، ادامه داد: این نیرو کارهای بسیار بزرگی انجام داده است و حرکت پر شتاب خود را باید ادامه دهند و ادامه این حرکت خواسته مقام معظم رهبری است.

امام جمعه خارگ با بیان اینکه شهادت در راه خدا خسارت نیست بلکه غنیمت است، تصریح کرد: شهدا پشتوانه نظام و انقلاب هستند، بزرگان زیادی را از دست دادیم، اگر اینها بدون شهادت از دنیا می‌رفتند خسارت بود. تمامی نیروهای نظامی ما عاشق شهادت هستند و این یک افتخار است.

وی اضافه کرد: افرادی که در نیروی دریایی در جزیره خارگ حضور داشتند، در ابتدای جنگ اسکله‌های تی در حوزه نیروی دریایی ارتش بود که رشادت‌های فراوانی از خود نشان دادند و از آن مراقبت کردند.

کمالی ضمن گرامیداشت هفته وحدت افزود: قلوب اهل سنت و تشیع در کشور به هم نزدیک است و دشمن هزینه‌های زیاد برای اختلاف بین مذاهب انجام داده است.

وی گفت: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اتحاد بین این دو مذهب است. فتنه‌های زیادی انجام شده است و متاسقانه عربستانی که باید منادی وحدت باشد خود بین مسلمانان اختلاف ایجاد کرده است.

امام جمعه خارگ افزود: خسارت های زیادی در عراق و سوریه ایجاد شده است. با دسیسه آل سعود انسان‌های بی گناه از بین رفتند. ایران اسلامی به دنبال حق طلبی و وحدت است و دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است، مواظب وحدت باشیم تا تفرقه ایجاد نشود.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: امروز روز مجلس است، شهادت عالم بزرگوار مدرس که نماینده مردم بود و برای مردم زندگی و نمایندگی می‌کرد، نماینده دولت نبود، نماینده مردم بود. نمایندگان ما باید این روش را سرلوحه خود قرار دهند که نماینده دولت یا یک وزیر نباشند.

وی ادامه داد: ایرادی ندارد که به دولت در قوانین که مصوب می‌شود کمک کنند ولی نماینده نباید نماینده یک وزیر باشد و این زیبنده نیست، خواسته امام (ره) از نمایندگان این بود که مجلس باید نسبت به رفع مشکلات مردم انقلابی عمل کند و مشکلات مردم را حل کند.

کمالی با بیان اینکه بیان مشکل از سوی نماینده هنر نیست و سودی ندارد، تاکید کرد: باید به دنبال حل مشکل مردم باشند، به این قسمی که ابتدای نمایندگی خوردند عمل کنند، به این قسم وفادار باشند، به وعده هایی که می دهند به قول سردار رشید اسلام سردار سلیمانی گفتند در وعده خود صادق باشید، به گفتار در فضای مجازی فایده ندارد، وعده داده‌اید و باید به وعده خود عمل کنید و صادق باشید و عمل کنید. عملگرا باشید نه گفتارگرا.

کمالی خاطر نشان کرد: با وزیر کنار آمدن و به مردم حرف زدن فایده ندارد، اصل ۶۷ قانون اساسی را باید عمل کنند، هیچ جا نیامده که به وزیر متعهد باشد، باید به مردم متعهد باشد، باید نماینده مردم حرف و مشکلات مردم را بزنند پیگیری کنند و آن را حل کنند و به گفتار هم نباشد.

وی افزود: در همین جا از نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی هم تشکر می‌کنیم که سخنرانی آتشینی در مجلس داشتند، انشاءالله مسئولان  بشنوند و حق و حقوق مردم را ادا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار