در آئینی با حضور مسئولان، از خانواده نوجوان آبپخشی که با اهدای اعضایش به چهار نفر جان دوباره داد، تجلیل شد.
کد خبر: ۵۳۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 13 December 2017
علی مردانلو بخشدار آبپخش صبح چهارشنبه در دیدار با خانواده نوجوان اهدا کننده عضو آبپخشی اظهار داشت: سالانه افراد زیادی بر اثر حوادث رانندگی دچار مرگ مغزی می‌شوند و شانس بازگشت به زندگی و ادامه حیات را از دست می‌دهند.

وی افزود: با اهدای اعضای بدن این افراد به بیماران نیازمند عضو، شانس ادامه حیات به آنها  داده می شود.

بخشدار آبپخش بر نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: فرهنگ اهدای عضو باید در جامعه ترویج و نهادینه شود تا شاهد فراگیر شدن آن باشیم.

وی اضافه کرد: مردم نوع دوست ایران اسلامی، همواره در انجام کارهای خیر و خداپسندانه پیشرو بوده اند و در زمینه اهدای عضو نیز، ایران رتبه نخست آسیا را دارد.

بخشدار آبپخش ضمن ابراز همدردی با خانواده مرحوم سجاد ترخان، نوجوان اهدا کننده عضو آبپخشی، از اقدام انسان دوستانه آنها در زمینه اهدای ۴ عضو بدن فرزندشان به ۴ بیمار نیازمند تجلیل کرد و اظهار داشت: گرچه غم از دست دادن فرزند بسیار سخت است اما با اقدام خداپسندانه اهدای عضو، این کاستی جبران خواهد شد و خداوند خانواده بخشنده را از صبر و اجر برخوردار خواهد کرد.

مرحوم سجاد ترخان نوجوان ۱۷ ساله آبپخشی ۳۰ شهریور ماه سالجاری بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شد و در دوم مهرماه ۴ عضو بدن او شامل قلب، کبد و دو کلیه وی به ۴ بیمار نیازمند اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار