مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از ۵٨ فرهنگی فعال در اقدام پژوهی و جشنواره بین المللی فیلم رشد تقدیر شد.
کد خبر: ۵۴۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 20 December 2017
ناصر کرمی عصر سه‌شنبه در همایش تجلیل از پژوهندگان برتر استانی به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: برنامه‌های خوبی در زمینه توسعه فعالیت‌های پژوهشی داریم و به دنبال تقویت این بخش هستیم.

وی اضافه کرد: از ۵٨ فرهنگی فعال در اقدام پژوهی و جشنواره بین المللی فیلم رشد تقدیر شد که ۲۲ فرهنگی در حوزه اقدام پژوهی و ۳۶  فرهنگی در جشنواره بین المللی فیلم رشد شرکت داشته‌اند.

کرمی ادامه داد: یکی از اهداف و رسالت های هفته پژوهش، ایجاد و احیای تفکر پژوهش در اذهان همه محققان به‌ویژه دانشجویان و دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: بدون شک طبق تجربه کشورهای توسعه یافته، آموزش بدون پژوهش راه به جایی نخواهد برد ولی پژوهشی که کاربردی و راهبری باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: آسیب‌های آموزش و پرورش باید از طریق پژوهش و تحقیق های میدانی شناسایی و توسط پژوهشگران خبره به علت و ارائه راه حل منجر شود.

کرمی افزود: متاسفانه به دلیل ساختارهای شکننده و مشکلات فراوان در زمینه اعتباری و بودجه‌ای امکان تحقیقات جدی و کاربردی فراهم نیست.

وی عنوان کرد: پژوهش‌های مدرسه ای باید به سمت مسئله محوری هدایت شود به طوری که ذهن دانش آموزان درگیر مسأله‌ها شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: در زمینه تسریع و تعمیق پروژه‌های پژوهشی در استان، پژوهشگاه معلمان می‌تواند مرکز نقل و نقطه اتصال اقدامات تحقیقات باشد.

کرمی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد از فعالیت های پژوهشی در آموزش و پرورش حمایت شود.

حمیدرضا شاه‌آبادی مدیرعامل موسسه انتشارات مدرسه ضمن بیان آسیب شناسی در حوزه پژوهش و ارائه راهکارها، برای همکاری در این حوزه اعلام آمادگی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار