رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهرگفت: ورود پساب‌ها به دریا منجر به آلودگی ساحل و شناگاه می‌شود که با بررسی‌های انجام شده شناگاه‌های مناطق جفره و سیادت بوشهر به سبب بارمیکروبی بالا پرخطر هستند.
کد خبر: ۵۴۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 20 December 2017
محمود مقیمی ظهر امروز در کارگروه مخاطرات زیست‌محیطی شهرستان بوشهر با بیان اینکه آلوده بودن سواحل، هنگام شنا، میکرو ارگانیسم‌های بیماری‌زا را به انسان منتقل می‌کند افزود: این مسئله همواره نگرانی‌هایی برای مردم که از دریا برای شنا استفاده می‌کنند در پی داشته است.

وی از پایش شناگاه‌های سواحل بوشهر خبر داد و  افزود: برای جلوگیری از آلودگی‌های میکروبی در محیط‌های تفریحی ساحلی ،  شناگاه‌های سواحل بوشهر پایش شد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر با بیان اینکه شناگاه‌های بندرگاه،  ریشهر و دانشجو تنها شناگاه‌های سالم  دربوشهر تعیین شده تصریح کرد: این  سه منطقه برای شنا در نیمه نخست امسال تنها شناگاه‌های سالم  دربوشهر تعیین شده است.

مقیمی با اشاره به اینکه برخی شناگاه‌های  ساحل بوشهرمیکروبی پرخطر هستند افزود:با پایش‌های انجام شده شناگاه‌های مناطق جفره و سیادت بوشهر به سبب بار میکروبی بالا پرخطر اعلام شده است.

وی تخلیه فاضلاب‌های انسانی به دریا را علت آلودگی شناگاه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: این فاضلاب‌ها که به صورت خام و یا به طور  نیمه تصفیه وارد دریا می‌شوند سبب  آلودگی شدید ساحل شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر با بیان اینکه گردش نکردن آب سبب ایجاد فیتوپلانکتون‌هایی می‌شود که برای محیط‌زیست دریایی بسیار مضر  است تصریح کرد: علت اصلی آلودگی شناگاه‌های منطقه جفره بوشهر بیشتر صیادان هستند که مانع گردش آب شده‌اند.

مقیمی با تاکید بر رفع آلودگی سواحل  بوشهر و مشارکت بیشتر شرکت آبفای این استان در جمع‌آوری آب‌های سطحی  بیان کرد: از شرکت آب و فاضلاب به عنوان سازمانی که وظیفه مدیریت جمع‌آوری فاضلاب انسانی به عهده دارد درخواست  می‌شود جمع‌آوری آب‌های سطحی را انجام دهد تا بخشی از این آلودگی‌ها برطرف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار