ائمه جمعه شهرستان‌های استان بوشهر با بیان اینکه امروز کانتینرهای حامل کالای قاچاق رها شده است و دنبال کوله‌بارها افتاده‌اند تاکید کردند: باید با کسانی که کالاهای قاچاق با کانتینر حمل می‌کنند و به اقتصاد کشور لطمه می‌زنند برخورد قاطع شود.
کد خبر: ۵۴۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 23 December 2017
حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به 5 دی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی پرداخت و با تاکید بر توجه به آموزش‌ها برای مقابله با این بلاها اظهار کرد: ضروری است ضمن ارائه آموزش‌های کاربردی برای مواجه با آسیب‌های زلزله، نسبت به استحکام سازی و مقاوم سازی ابنیه‌ها و ساختمان‌ها  برنامه‌ریزی و تلاش شود.

خطیب نماز جمعه برازجان به آثار و نتایج تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در انتقال پایتخت رژیم اشغال‌گر قدس به بیت‌المقدس اشاره کرد و افزود: این تصمیم سبب تحریک‌شدن افکار عمومی جهان علیه آمریکا، تقویت وحدت و انسجام در میان پیروان مذاهب اسلامی مبنی بر حمایت از فلسطین، طرح مجدد ضرورت مبارزه با رژیم صهیونیستی در افکار عمومی مسلمانان جهان شد.

مصلح، افشاگری چهره منافقانه بعضی از سران کشورهای عربی را از دیگر آثار تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا دانست و خاطر‌نشان کرد: شکست مجدد خط سازش آمریکایی میان اعراب و اسراییل و انزوای روزافزون دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی از دیگر آثار و نتایج تصمیم ترامپ در انتخاب قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است.

وی با گرامیداشت 7 دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل بیان کرد: با توجه به نقش مهم سواد در توسعه همه جانبه کشور و خانواده این مهم  مورد توجه امام راحل قرار گرفت و فرمان تاسیس نهضت سوادآموزی را صادر کردند.

بررسی مشکلات اشتغال‌زایی، واحدهای تولیدی و اقتصادی عسلویه با حضور استاندار بوشهر

امام جمعه عسلویه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت پنجم دی‌ماه سالروز استقرار سپاه در فرودگاه‌ها و حفاظت از پروازها و برقراری امنیت در فرودگاه‌ها اظهار داشت: در پنجم دی سال 63 به فرمان و تدبیر حضرت امام راحل، سپاه پاسداران برای افزایش ضریب ایمنی پروازه‌ها و جلوگیری از هواپیما‌ربایی در فرودگاه‌ها مستقر و با موفقیت حاصل شده سبب ناامیدی دشمنان و مزدوران شد.

حجت‌الاسلام سید‌علی هاشمی‌نژاد با بیان اینکه از بدو تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی بیش از 120 مورد هواپیما‌ربایی در کشور خنثی شد، بیان کرد: سپاه حفاظت هواپیمایی در این راه بیش از 60 شهید تقدیم انقلاب کرده و این در حالی است که آرامش و آسایش و امنیت هوانوردی در کشور فراهم شد.

خطیب نماز جمعه عسلویه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی را  مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر نقش مهم این نهاد در جامعه افزود: با ژرف‌اندیشی و دوراندیشی امام راحل مانند بسیاری از نهادهای دیگر، فرمان تشکیل نهضت سواد‌آموزی را صادر کردند که این تدبیر امام(ره) کارساز بود و توفیقاتی به همراه داشت.

وی، به سفر استاندار بوشهر به عسلویه اشاره کرد و با بیان اینکه در این سفر مشکلات مختلف اقتصادی و اشتغال‌زایی این شهرستان بررسی شد  تصریح کرد: در سفر استاندار بوشهر به عسلویه ضمن بررسی مشکلات چند‌واحد تولیدی و صنعتی، جلسه‌ای برای رفع موانع تولید تشکیل و راهکارهای لازم ارائه شد.

امام جمعه عسلویه، رسیدگی به مشکلات 12 کارگاه تولیدی و رفع مشکل یکی از تولیدکنندگان جانباز را از جمله نتایج سفر استاندار بوشهر به عسلویه دانست و خاطر‌نشان کرد: در این سفر ضمن بررسی مشکل مسکن فرزند شهید در شهر عسلویه از شش نفر از کارآفرینان برتر شهرستان تجلیل شد.

هاشمی‌نژاد با اشاره به بررسی مشکلات اشتغال در شهرستان عسلویه گفت: در سفر استاندار  بوشهر به عسلویه مطالباتی از جمله ملاقات عمومی با مردم  محقق نشد. استاندار بوشهر قول داد در سفر بعدی به شهرستان عسلویه با مردم دیدار عمومی داشته باشند.

حل مشکل ته‌لنجی مناطق ساحلی استان بوشهر برطرف شود

امام جمعه دیلم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک سالروز تولید حضرت عیسی مسیح(ع) بر توجه به آموزه‌های این پیامبر الهی تاکید کرد و با گرامیداشت روز ثبت احوال به روز ایمنی در برابر زلزله پرداخت و اظهار داشت: باید با ایمن‌سازی ابنیه‌ها و ساختمان‌ها از بروز آسیب در هنگام وقوع زلزله و سایر بلایای طبیعی جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری با بیان اینکه نظام اسلامی روز‌به‌روز مقتدر می‌شود، افزود: با اقتدار و افزایش توانمندی‌ها، دشمنان از شکست نظامی علیه ایران اسلامی ناامید شده‌اند چراکه می‌دانند ایران اسلامی از توانمندی و اقتدار بالایی برخوردار است.

خطیب نماز جمعه دیلم، با بیان اینکه نشان دادن ناکارآمدی نظام اسلامی از دیگر ترفندهای دشمنان است افزود: پس از شکست دشمن در عرصه‌های مختلف، سرویس‌های بیگانه برآمدند تا ناکارمدی نظام را ترویج  و کاستی‌ها را بزرگ جلوه دهند.

امام جمعه دیلم با بیان اینکه کم‌کردن اعتماد مردم از مسئولان از دیگر ترفندهای دشمنان است، گفت: تبلیغ این موضوع که سفره‌های خانواده ایرانی کوچک‌تر شده و سلب اعتماد مردم از مسئولان از جمله برنامه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی ایران است.

حسینی بوشهری، با بیان اینکه برخی در این عرصه آب را به آسیاب دشمن می‌ریزند به وضعیت ته لنجی در استان بوشهر پرداخت و خاطر‌نشان کرد: مردم ساحل‌نشین استان بوشهر با دریا، ملوانی و دریانوردی امرار معاش می‌کنند که باید آیین‌‌نامه ته‌لنجی مورد حمایت ویژه و اجرا قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه امروز کانتینرهای حامل کالای قاچاق رها شده است و دنبال کوله‌بارها افتاده‌اند، گفت: باید با کسانی که کالاهای قاچاق با کانتینر حمل می‌کنند و به اقتصاد کشور لطمه می‌زنند برخورد قاطع شود.

امام جمعه دیلم با تاکید بر احیا طرح‌های اقتصادی و کشاورزی در منطقه دیلم گفت: تبدیل لنج‌های تجاری سنتی به کشتی فلزی باید مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا لنج‌ها باید از مردم خریداری شود.

حسینی بوشهری به سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود:  سواد آموزی زمینه توسعه فردی و اجتماعی در جامعه را فراهم می‌کند که باید در این راستا لازم است افراد فاقد سواد در کلاس‌های سوادآموزی شرکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار