امام جمعه بوشهر با اشاره به وضعیت بحرانی زلزله‌زدگان کرمانشاه بر ضرورت رسیدگی به آسیب‌دیدگان تاکید کرد و گفت: ساخت ۱۰۰ منزل ویژه زلزله‌زدگان استان کرمانشاه بر عهده مردم استان بوشهر گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۵۴۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 23 December 2017
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر یکی از آموزه‌‌های سبک زندگی اسلامی را پرهیز از اذیت و آزار دیگران دانست و اظهار داشت: مسلمانان در همه عرصه‌ها و محیط‌های کاری و زندگی باید برای همدیگر بال و یاری رسان باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه همه مسئولان برای فراهم کردن بستر لازم در برگزاری نمازهای جماعت افزود: نماز سبب نجات انسان از انحراف، ابتذال و خطا و مایه رسیدن انسان به کمال و سعادت می‌شود که فراهم شدن بسترهای لازم برای حضور فعال مردم در نمازهای جماعت مساجد یکی از ضرورت‌ها است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه فلسفه وجودی تاسیس مساجد برقراری نماز جماعت وحضور فعال مسلمانان در این فریضه الهی است گفت: نماز سبب برقراری ارتباط انسان با خداوند متعال می‌شود که بانیان و مسئولان باید در دعوت مردم به مساجد کوشا باشند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با تبریک سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) به عنوان پیامبر رحمت، صلح و حمایت از مظلومان و محرومان خاطرنشان کرد: متاسفانه سران برخی از کشورها بر خلاف آموزه‌‌های حضرت عیسی مسیح(ع) به‌دنبال ظلم و ستم در فضای بین‌المللی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه سیل و زلزله در برخی کشورها قابل پیش‌بینی است گفت: برخی از مناطق که روی گسل زلزله قرار دارد و به سبب شرائط زیست محیطی جاری شدن سیل پیش بینی می‌شود که باید مسئولان امر امکانات لازم را برای جلوگیری از تلفات و کاهش آسیب‌ها در هنگام وقوع زلزله و جاری شدن سیل  فراهم کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به بررسی وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه تصریح کرد: مردم آسیب‌دیده زلزله کرمانشاه با توجه به حجم بالای آسیب، نیاز به کمک و یاری رساندن بیشتر مردم و مسئولان هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم استان بوشهر در رسیدگی به زلزله‌زدگان کرمانشاه نقش مهمی ایفا کرده‌اند افزود: مردم استان بوشهر در وقوع زلزله منطقه شنبه شهرستان دشتی در سال 1392 با رسیدگی به موقع حماسه آفریدند اما هر چند خدمات قابل توجهی به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه ارائه شده ولی مردم به سبب نداشتن منزل مسکونی احساس نیاز و نگرانی می‌کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر مشارکت مردم استان بوشهر برای ساخت منزل مسکونی ویژه زلزله‌زدگان غرب کشور گفت: مردم استان بوشهر برای ساخت 100 واحد مسکونی برای یک روستای کرمانشاه مکلف می‌شوند که برای تحقق این مهم نیاز به مشارکت 4 میلیارد تومانی مردم استان بوشهر است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: انتظار می‌رود این مبلغ تا اواسط هفته آینده با مشارکت مردم خیر و نوع دوست استان بوشهر و مسئولان تامین و برای ساخت منزل زلزله زدگان ارسال شود.

امام  جمعه بوشهر با گرامیداشت 5 دی ماه سالروز تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی با تاکید بر نقش مهم سپاه پاسداران در عرصه مقابله با ترفند دشمنان در جلوگیری از ربایش هواپیما اظهار داشت: سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حماسه‌ای بزرگ آفریده که در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه جهان استکبار دنبال شکست و تحقیر ایران در سطح بین‌المللی است خاطرنشان کرد: در این راستا با مشارکت مزدوران و منافقان برای ضربه زدن به انقلاب از طریق ربایش هواپیما و ایجاد فضای ناامنی هوایی تلاش شد اما سپاه پاسداران با حفاظت از هواپیماهای مسافری یک حماسه‌ای بزرگ آفرید و تمام توطئه‌های دشمنان را شکست داد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه بسیج، سپاه و نیروهای مسلح توانمند در برابر دشمنان و  ترفندهای آنان ایستاده‌اند تاکید کرد: اگر دشمنان کوچکترین تعرضی به ایران اسلامی کنند با بزرگترین دفاع و شکست روبه‌رو می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار