مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از رهاسازی دو قلاده گربه وحشی و تیمار یک گربه جنگلی در استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۵۴۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 23 December 2017
به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، طی چند روز گذشته دو قلاده گربه وحشی گرفتار شده در شهرستان‌های دشتی و گناوه زنده گیری و به طبیعت برگردانده شدند و یک قلاده گربه جنگلی مصدوم نیز در حال تیمار و نگهداری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یکی از این گربه‌های وحشی در حوزه استحفاظی شهرستان گناوه و در روستای بینک توسط یکی از دوستداران محیط زیست (مهدی صفوی) به منظور جلوگیری از تعارض آن با معیشت اهالی روستا در محدوده آن محل زنده گیری و به رییس اداره محیط زیست شهرستان گناوه تحویل شد که پس از هماهنگی با این اداره کل به منطقه حفاظت شده حله منتقل وپس از بازدید دامپزشکی و نمونه گیری و تیمار لازم  دریکی از زیستگاه‌های مستعد رهاسازی شد.

حسین دلشب افزود: یک قلاده گربه وحشی دیگر نیز درهمان تاریخ  درحالی که بالای یک درخت در روستای حیدری از توابع شهرستان دشتی گرفتار شده بود از آن محل نجات یافته و سپس در زیستگاه مستعدی در حوزه شهرستان رهاسازی شد.

وی ادامه داد: یک قلاده گربه جنگلی نیز که هفته گذشته از منطقه حوزه سعدآباد شهرستان دشتستان به واسطه مصدومیت وارده به آن زنده گیری شده بود، پس از اقدامات دامپزشکی هم اکنون توسط پرسنل منطقه حفاظت شده حله مورد تیمار و نگهداری قرار دارد که پس از بهبودی کامل در طبیعت رها خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار