دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: با متلاشی‌شدن ۴۷ باند حرفه‌ای ۱۵.۲ تن مواد مخدر در استان بوشهر در ۹ ماهه امسال کشف شد.
کد خبر: ۵۴۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 26 December 2017

ارسطو ترکمان منش ظهر امروز در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌ها با تاکید بر نقش سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر به ویژه پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های سازمانهای مردم نهاد در دستگاههای دولتی در حوزه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و اجرای برنامه‌ها می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی با تاکید بر مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های مختلف پیشگیری از اعتیاد به عنوان سفیران فرهنگی بیان کرد: با همکاری و حمایت دستگاه‌های مختلف همایش پیاده‌روی برگزار می‌شود که برنامه‌ریزی برای حضور حداکثری مردم، اهدا جایزه به شرکت‌کنندگان به قید قرعه کشی و مشارکت افراد تاثیر گذار جامعه به عنوان سفیر فرهنگی مورد تاکید است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با تاکید بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی در واگذاری سالن‌های ورزشی برای برپای برنامه‌های گوناگون بیان کرد: یکی از برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر، هماهنگی با ادارات برگزاری ورزش‌های همگانی است که در این راستا از اماکن و سالن‌های ورزشی ادارات و دستگاه‌های مختلف به ویژه ورزش و جوانان استفاده می‌شود.

ترکمان منش از برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد منطقه 2کشور در بوشهر خبرداد و افزود: این همایش با حضور سازمانهای مردم نهاد و کارشناسان توسعه مشارکتهای استانهای فارس، چهارمحال وبختیاری، هرمزگان، اصفهان و کهگیلویه وبویراحمد به‌مدت 3 روز به میزبانی سمن‌ها و شورای هماهنگی استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رسیدگی به بهبودیافتگان گفت: تجهیز مراکز اقامتی ترک اعتیاد به منظور آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای بهبود یافتگان، انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش فنی و حرفه‌ای برای آموزش مهارت‌های فنی بهبودیافتگان انجام شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: طرح آموزش تخصصی زوجین وطرح هر کلاس یک سمن و توانمندسازی دانش آموزان در معرض آسیب و بازمانده از تحصیل در حال اجرا است.

ترکمان منش با اشاره به مبارزه با سوداگران مرگ در استان بوشهر بیان کرد: در 9 ماه امسال با انهدام 47 باند قاچاقچی بیش از 15.2 تن مواد مخدر در استان بوشهر کشف شده است.

وی، کشف 12 میلیون قرص اعتیاد آور، انهدام 47 باند قاچاقچی و دستگیری 2 هزار و 375 مرتبط با جرایم مواد مخدر از دیگر طرح‌های مبارزه با مواد مخدر در 9 ماه امسال دانست و گفت: کشفیات مواد مخدر در 9 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان بوشهر 135 درصد افزایش دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار