معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوربا اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و صندوق بازنشستگی گفت: با برنامه‌‌ریزی انجام شده امسال ۵۰ هزار بازنشسته کشوری مهارت‌های حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.
کد خبر: ۵۴۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 26 December 2017

محمدرضا ترابی ظهر امروز در گردهمایی سفیران کارگروه‌های هشت گانه صندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و صندوق بازنشستگی کشوری و کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه بازنشستگان و فرزندان آنها می‌توانند ضمن دریافت خدمات رایگان مهارت‌آموزی در آموزشگاه‌های دولتی، از تخفیفات هزینه در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگان به عنوان خردمندان جامعه محسوب می‌شوند تصریح کرد: بازنشستگان سرمایه‌های بی بدیل کشور هستند که سال‌های زیادی را در مسیر خدمت به جامعه صرف کرده‌اند و نباید در دوران بازنشستگی گوشه نشین و افسرده شوند.

معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشور با تاکید بر نقش آموزش‌های مهارتی در توسعه اشتغال پایدار برای خانواده‌های بازنشستگان تصریح کرد: بازنشستگان دارای توانمندی‌ها و تجارب بی‌شمار هستند که می‌توانند تدریس در مراکز فنی و حرفه‌ای را بر عهده بگیرند و یا متقاضی تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای باشند.

ترابی با بیان اینکه باید با مهارت آموزی استعدادهای محلی را شناسایی و برای اشتغال پایدار گام برداشته شود افزود: مهم‌ترین موضوعی که سبب نشاط و شادابی در یک فرد می‌شود، فعالیت و یادگیری مهارت‌های فنی است که می‌تواند انسان را از دیگران بی نیاز کند.

معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشور، آموزش را منجر به ایجاد انگیزه، روحیه خودباوری و نشاط اجتماعی در بین بازنشستگان دانست و تاکید کرد: آموختن سن و مسئولیت نمی‌شناسد و در هر مقطعی از حیات انسان، می‌تواند منجر به شادی، پویایی و توسعه شده و فرهنگ ریسک پذیری را در بین بازنشستگان ترویج کند.

وی هدف از ایجاد مهارت آموزی برای بازنشستگان را مهارت آموزی برای یک فعالیت داوطلبانه عنوان کرد و گفت:با برنامه‌‌ریزی انجام شده امسال 50 هزار بازنشسته مهارت‌های حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار