امام جمعه دیر گفت: فتنه تمام شدنی نیست بلکه هر زمان در اشکال مختلف ظاهر می‌شود.
کد خبر: ۵۴۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶ 26 December 2017

حجت الاسلام سیدعلی حسینی دوشنبه‌شب در نشست بصیرتی نقش رهبری و روحانیت در مهار فتنه ۸۸ با گرامیداشت چهارم دیماه سالروز شهادت چهار شهید روحانی استان بوشهر اظهار داشت: در آیات و روایات نسبت به داشتن بصیرت در مواجه با حوادثی که در جامعه اتفاق می افتد تأکید فراوان شده است.

وی با بیان اینکه در فضای غبار آلود فتنه به چراغ بصیرت نیاز داریم، افزود: یک مسلمان واقعی باید بصیرت دینی و سیاسی داشته باشد.

امام جمعه دیر خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های نجات از فتنه‌ها پیروی و گوش به فرمان ولی فقیه بودن است.

وی گفت: در جریان فتنه‌ها نباید اشخاص ملاک ما باشند بلکه با شناختن حق می توانیم بفهمیم چه کسانی در مسیر درست قدم بر می دارند.

حسینی اضافه کرد: در جریان فتنه ۸۸ سران فتنه به دنبال براندازی نظام بودند که با حضور آگاهانه و با بصیرت مردم در روز نهم دیماه تمام تبلیغات دشمنان داخلی و خارجی نقش بر آب شد.

امام جمعه دیر بیان کرد: نقش مقام معظم رهبری در بصیرت افزایی و روشنگری در فتنه ۸۸ و نشان دادن مسیر درست تعیین کننده بود.

وی ادامه داد: ائمه جمعه و روحانیت نیز در آن دوران با تبیین بیانات مقام معظم رهبری و روشنگری مردم را هدایت می کردند.

حسینی با اشاره به اینکه ملاک حال فعلی افراد است، افزود: ما در طول تاریخ شخصیت‌هایی را داشتیم که از یاران پیامبر و امام علی(ع) بودند اما بعد ها در مقابل ولایت ایستادند، بنابراین سابقه افراد تا زمانی اهمیت دارد که ادامه داشته باشد.

امام جمعه دیر با بیان اینکه فتنه تمام شدنی نیست بلکه هر زمان در اشکال مختلف ظاهر می شود، تصریح کرد: نهم دیماه یکی از روزهای خدایی بود و نباید آن را فراموش کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار