مدیر صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان بوشهر گفت: ۱۷۴ میلیارد ریال وام کارگشایی و اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد استان بوشهر پرداخت شد.
کد خبر: ۵۴۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 27 December 2017

رسول خطیبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به آغاز به‌کار صندوق امداد ولایت در استان بوشهر اظهار داشت: از سوی این صندوق در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، توانمندسازی اقتصادی و رفع مشکلات موردی نیازمندان و مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این که کمیته امداد از بدو تأسیس، نسبت به ترویج سنت حسنه قرض‌الحسنه به نیازمندان توجه ویژه‌ای داشته است،افزود: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با هدف اعطای تسهیلات کم‌بهره کارگشایی و اشتغال به نیازمندان و با رویکرد جلب مشارکت و جذب سپرده کمک‌های مردمی و کاهش بروکراسی‌های اداری در مراجعه مددجویان به بانک‌ها راه اندازی شده است.

مدیر صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان بوشهر از پرداخت 3 هزار و 596 فقره وام کم بهره خبرداد و گفت: 174 میلیارد ریال وام کارگشایی و اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد استان بوشهر در 9 ماه امسال پرداخت شد.

خطیبی با بیان اینکه تسهیلات این صندوق در دو قسمت کارگشایی و اشتغال به نیازمندان اعطاء شده است، خاطرنشان کرد: سهم تسهیلات اشتغال 423 نفر به میزان 66 میلیارد و 250 میلیون ریال و سهم وام کارگشایی برای 3 هزار و 146 نفر به مبلغ 107 میلیارد و 760 میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال‌زایی در زمینه‌های مشاغل خانگی، طرح‌های تولیدی و خدماتی، کشاورزی و دامداری به مددجویان و سایر افراد نیازمند پرداخت شده است تصریح کرد: وام‌های کارگشایی در زمینه‌های هزینه‌های ازدواج، تهیه جهیزیه، درمان بیماری، کمک‌هزینه‌های تحصیلی، اجاره و تعمیرات مسکن بوده است.

مدیر صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان بوشهر سقف اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی را با توجه به نوع طرح از 30 میلیون تا 50 میلیون تومان در اقساط 84 ماهه و سقف پرداخت وام کارگشایی را 5 میلیون تومان در اقساط 50 ماهه عنوان کرد و گفت: پرداخت این تسهیلات با ساده‌ترین روش ضمانت و با سود 3 درصد پرداخت می‌شود.

وی از ارائه خدمات بانکی مختلف در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خبرداد و بیان کرد: این صندوق در مقایسه با سایر بانک‌ها علاوه بر ارائه تمام خدمات الکترونیکی بانکی دارای مزایایی از جمله ارائه تسهیلات به نیازمندان بدون تشریفات سخت اداری، عدم دریافت دیر کرد از وام گیرنده، تسهیل در امر ضمانت از وام گیرنده و کارمزد پایین 3 درصد است.

خطیبی با اشاره به مشارکت خوب مردم نیکوکار استان درامر سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت گفت: هم‌اکنون 6 میلیارد و 300 میلیون تومان تراکنش مالی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت است که مردم نیکوکار استان با افتتاح حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه در این صندوق ضمن بهره‌مندی از اجر معنوی این کار خداپسندانه، می‌توانند به نیازمندان برای دریافت تسهیلات کمک کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار