مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: مشکلات واردات کالای ملوانی یا «ته‌لنجی» به گردشگری استان بوشهر آسیب وارد کرده است.
کد خبر: ۵۴۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 30 December 2017

ناصر امیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی در حوزه گردشگری است که سالانه افراد زیادی از استان‌های مختلف و همچنین از دیگر کشورها به این استان سفر می‌کنند.

وی به سواحل استان بوشهر به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: استان بوشهر بیشترین سواحل را با خلیج فارس دارد و این این سواحل نیز جاذبه بسیار خوبی برای حضور گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر خاطرنشان کرد: از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر می‌توان به میراث فرهنگی، بناها و آثار تاریخی، بافت تاریخی و . . . اشاره کرد.

وی ادامه داد: استان بوشهر در بخش گردشگری طبیعی و گردشگری صنعتی نیز ظرفیت‌های بالایی دارد که تلاش داریم تا با معرفی این جاذبه‌ها، زمینه حضور بیشتر گردشگران را در استان فراهم سازیم.

جاذبه بالای بازارهای استان

امیرزاده اضافه کرد: استان بوشهر در حوزه تجارت و بازرگانی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و در این راستا در نقاط مختلف استان بوشهر بازارهای کالاهای وارداتی گسترش یافته است و این بازارها نیز به یکی از جاذبه‌های مهم استان تبدیل شده است.

وی افزود: افراد زیادی از نقاط مختلف کشور در کنار توجه به دیگر جاذبه‌های گردشگری استان بوشهر، نگاه ویژه‌ای به بازارهای استان دارند و به خاطر این جذابیت‌های استان بوشهر را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تاکید کرد: مشکلات واردات کالای ملوانی یا «ته‌لنجی» به گردشگری استان بوشهر آسیب وارد کرده است.

وی خواستار تلاش برای رفع مشکلات مربوط به ملوانان و مرزنشینان شد و گفت: تعطیلی بازارهای ساحلی و مرزی استان بوشهر باعث می‌شود تا گردشگری استان بوشهر با مشکلاتی روبرو شود.

خرید و بازار اولویت بسیاری از گردشگران

امیرزاده بیان کرد: اولویت بسیاری از گردشگران حضور در بازار است و شهرهای ساحلی استان بوشهر از جمله گناوه، دیلم، دلوار، دیر، کنگان، عسلویه و . . . دارای بازارهای مناسبی برای خرید کالاهای مورد نیاز مردم دیگر مناطق هستند.

وی افزود: امیدواریم با رفع مشکلات ملوانان و تجار و بازاریان بار دیگر شاهد رونق گسترده بازار در استان و حضور مردم دیگر نقاط کشور در این بازارها برای خرید و همچنین استفاده از جاذبه‌های گردشگری استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار