مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: کارگاه‌های ساختمانی استان بوشهر زیر چتر استاندارد می‌روند.
کد خبر: ۵۴۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 31 December 2017

محمدرحیم بهره‌مند صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به زلزله‌خیز بودن استان، زمین لرزه‌ها را زنگ هشداری برای استانداردسازی ساخت و سازها و مصالح ساختمانی برشمرد و اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین عوامل استحکام کمِ سازه‌های ساختمانی، استفاده از مصالح غیراستاندارد است.

وی به توجه بیشتر به استاندارد مصالح به کار رفته در ساخت و سازها تأکید کرد و اظهار داشت: کارگاه‌های ساختمانی که با مجوز صنعت، معدن و تجارت فعالیت دارند، باید پروانه استاندارد نیز کسب کنند.

مدیرکل استاندارد بوشهر افزود: استفاده از بتن‌های آماده غیر استاندارد در پروژه‌های ساختمانی که غالباً پروژه‌های ملی هستند، از جمله مهم‌ترین دلایل غیراستاندارد شدن این سازه‌ها به شمار می‌رود.

بهره‌مند ادامه داد: طی تفاهم‌نامه‌ای که بین اداره کل استاندارد استان بوشهر و آزمایشگاه مکانیک خاک منعقد شده است، از این پس بتن‌های مورد استفاده در پروژه‌های مورد اشاره، آزمون می‌شوند و استانداردهای لازم در این مصالح، بررسی خواهد شد.

وی گفت: مجموعه استاندارد استان بوشهر آمادگی دارد تا با همکاری عموم و رسیدگی به گزارشات مردمی در صورت تخلفات صورت گرفته و بازدید میدانی از پروژه‌های ساختمانی، استاندارد مواد و مصالح مورد استفاده در این پروژه‌ها را بررسی و اقدامات قانونی را صورت دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار