امام جمعه بوشهر با تاکید بر تدوین نقشه عمران شهری عالیشهر بوشهر متناسب با جمعیت افق ۱۴۰۴ گفت: پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و معماری ایرانی اسلامی در عمران شهری عالیشهر بوشهر مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۵۴۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 08 January 2018

آیت الله صفایی بوشهری ظهر امروز در دیدار مسئولان شهر عالیشهر بوشهر، با بیان اینکه این شهر دارای مبلمان استاندارد شهری نیست، اظهار داشت: ضروری است نقشه عمران شهری عالیشهر متناسب با جمعیتی که در افق 1404 در آنجا متمرکز می‌شود، با آخرین استانداردهای روز در عرصه معماری و مبلمان شهری با نگاه فرهنگی ایرانی، اسلامی طراحی کنید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر توجه به طراحی معماری و مبلمان شهری عالیشهر را ضروری دانست و گفت: لازم است که بر روی مبلمان شهری و فضا سازی معماری ذاتی مجموعه و محیط پیرامونی آن برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ورودی هر شهر، شناسنامه و پیشانی آن شهر است و هر شهری را باید از دروازه ورودی آن شناخت، افزود: لازم است که ورودی شهر عالیشهر با نگاه ایرانی - اسلامی طراحی و زیبا سازی شود.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به زیباسازی مبلمان شهری عالیشهر بوشهر بیان کرد: ورودی عالیشهر باید آنقدر زیبا باشد که در همان نگاه نخست، احساس شادی و نشاط را به دل مردم وارد کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر توسعه متوازن شهر عالیشهر، تصریح کرد: برای توسعه شهر عالیشهر راهی جز ورود بخش خصوصی با التزامات خاص و ارائه پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و معماری ایرانی اسلامی، نیست.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کوتاه بینی و کوچک بینی در استان بوشهر بسیار زیاد دیده می شود، اظهار داشت: در توسعه عالیشهر، کوتاه بینی و کوچک بینی را ممنوع کنید و با نگاه بین المللی و استاندارد به پروژه‌ها نگاه کنید و همیشه افق‌ها را بزرگ و زیبا ببینید.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه فضای خدمات درمانی و عمومی در عالیشهر باید سامان پیدا کند، گفت: در این شهر لازم است بازارچه های استاندارد با سیستم‌های نوین ایجاد شود و مراکز خدماتی استاندارد خصوصی و دولتی نیز گسترش پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار