امام جمعه بوشهر با تاکید بر پرهیز از مسائل حاشیه‌ای مسئولان نظام اسلامی ایران گفت: فلسفه وجودی مسئولان خدمات به مردم است و در این راستا حل مشکلات اجتماعی، گرانی، بیکاری و جلوگیری از رشد طلاق باید اولویت برنامه‌های مسئولان باشد.
کد خبر: ۵۵۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 20 January 2018

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه مسلمانی به حرف و شناسنامه نیست اظهار داشت: مسلمانی به صفات اسلامی در وجود شخص است و توجه به حل مشکلات برادر و خواهر مسلمان باید مورد توجه جامعه اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه گره مشکلات مسلمانان باید توسط مسلمانان گشوده شود گفت: گره مشکلات مسلمانان نباید دیگران بگشایند بلکه باید بدست مسلمانان گشوده شود و خدمات مورد نیاز آنان را ارائه دهند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به مشکلات جهان اسلام به ویژه فلسطین، یمن و بحرین گفت: بسیاری از مسائل مهم جهان اسلام به واسطه توطئه جهان استکبار، مزدوران داخلی آنها و سردمداران سرزمین‌های اسلامی به فراموشی و سکوت سپرده شده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با بیان اینکه سکوت در جهان اسلامی سبب افزایش دشمنی، دشمنان اسلام و تحقق اهداف آنان شده است خاطر نشان کرد: سکوت حاکم در جوامع اسلامی که توسط حکام کشورهای اسلامی ایجاد شده و شبکه اطلاع رسانی را مدیریت می‌کنند سبب به فراموشی سپرده شدن مشکلات آنان می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر شکسته شدن سکوت در جوامع اسلامی به ویژه در سرزمین‌های فلسطین، یمن و بحرین بیان کرد: باید شفاف و به صراحت اطلاع رسانی شود چون دشمن در دشمنی خود پیش می‌رود و به اهداف خود می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مسئله فلسطین مسئله جهان اسلام است تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا اخیرأ با اعلام اینکه باید پایتخت رژیم صهیونیستی، قدس باشد یک مرحله در اسلام زدایی و نابودی اسلام در فلسطین قدم برداشته است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تعرضات در سرزمین‌های اسلامی به ویژه فلسطین و سکوت در جوامع اسلامی نشان مدیریت جهان استکبار است افزود: همانگونه که آمریکا علیه اسلام موضع گیری می‌کند باید مسلمانان علیه استکبار جهانی و آمریکا موضع گیری کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری از شکست و ترس اسرائیل غاصب خبرداد و گفت: اسرائیل غاصبی که روزی ادعای پروژه نیل تا فرات می‌کرد اکنون از ترس در مناطق مسکونی دور خودش حصار کشیده و این نشان می‌دهد که شکست و نابودی آنان نزدیک است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب(س) و گرامیداشت روز پرستار بر توجه به این قشر زحمتکش تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تسلیت جان باختن عده‌ای از کارکنان کشتی نفتکش ایران که با مظلومیت در غربت جان باختند گفت: مسئولان نسبت به این حادثه بررسی‌های خود را ادامه دهند و در رسیدگی به خانواده جان باختگان توجه ویژه‌ای کنند.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از برگزار کنندگان کنگره ملی به شهادت سکوت،با موضوع نقش تاریخی دشتستان در مبارزه با استعمار انگلیس افزود: برگزاری این کنگره کار بزرگی بود چراکه مردم دشتستان در جلوگیری از نفوذ نیروهای متجاوز انگلیسی به مرکز کشور کار بزرگی انجام دادند که تاکنون به آن پرداخته نشده بود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر پرهیز مسئولان نظام از مسائل حاشیه‌ای گفت: مسئولان نظام اسلامی ایران در خدمت گذاری با تمام وجود تلاش و از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه فلسفه وجودی مسئولان خدمت به مردم و تحقق مطالبات آنان است تاکید کرد: پرداختن به مسائل حاشیه‌ای در زمینه نقد و انتقاد به پیامبر اسلام(ص) و امام زمان(عج) نه اینکه مشکلی در جامعه حل نمی‌کند بلکه بر مشکلات مردم می‌افزاید و سبب انحراف افکار می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر مشکلات اجتماعی مردم در ابعاد گوناگون خاطر نشان کرد: حل مشکلات اجتماعی، گرانی، بیکاری و جلوگیری از رشد طلاق باید اولویت برنامه‌های مسئولان نظام باشد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر باز بودن درب اتاق مسئولان برای پاسخگویی به مطالبات مردم خاطر نشان کرد: مردم مطالبه و مشکل دارند و باید درب اتاق مسئولان بر روی مردم باز باشند تا بتوانند پاسخگوی خواسته‌های آنان باشند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه مسئولان باید حل مشکلات مردم در اولویت قرار دهند تاکید کرد: مسئولان باید خود نبینند بلکه باید مردم ببینند چراکه این دوره 4 ساله خدمتگذاری به سرعت تمام می‌شود و چیزی که می‌ماند کارنامه عمل آنان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، مسئولیت را فرصتی برای سعادت و خدمت گذاری به مردم دانست و تصریح کرد: سعادت مسئولان دستگاه‌های اجرایی این است که خداوند فرصتی به آنان داده باید به مردم خدمت کنند و از مسائل حاشیه‌ای بپرهیزیند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، خدمت به مردم را عبادت دانست و تاکید کرد: مردم شایسته خدمات هستند و باید مسئولان حل مشکلات مردم را در اولویت قرار دهند و از مسائل حاشیه‌ای دوری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار