ائمه جمعه شهرستان‌های استان بوشهر با تسلیت جان باختن عده‌ای از دریانوردان در حادثه نفتکش ایرانی در آبهای چین اعلام کردند: برای جلوگیری از شایعات علل و عوامل حادثه کشتی سانچی بررسی و ارائه شود.
کد خبر: ۵۵۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 20 January 2018

امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار ویژگی‌های این حضرت را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر الگو پذیری از این بانوی بزرگ اسلام اظهار داشت: درس و آموزه ولایت‌مداری در نهاد حضرت زینب(س) نهفته است و با مطالعه واقعه عاشورا و رشادت‌های شیرزن دشت کربلا آموزه‌های مهمی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حسن مصلح، صفا، صمیمیت، مهرورزی، توجه به ارزش‌ها و تربیت فرزندان را از ویژگی‌های حضرت زینب(س) دانست و بیان کرد: توجه به رسالت‌های دینی و مذهبی، توجه به رسالت اجتماعی، مدیریت و تدبیر در اجرای وظایف و ماموریت‌های اجتماعی، ایثار و فداکاری در دفاع از امامت و ولایت، شهامت و برخورد قاطع با ظالمان را از دیگر ویژگی‌های حضرت زینب(س) است که باید زنان و مردان از آن الگوپذیری کنند.

خطیب نماز جمعه برازجان به 29 دی روز غزه پرداخت و با تاکید بر اتحاد مسلمانان برای نجات قدس تصریح کرد: بر اساس منویات امام راحل و مقام معظم رهبری نباید منتظران دیگر باشیم تا قدس شریف را از چنگال دشمنان اسلام نجات دهند بلکه باید مسلمانان با انسجام این مهم را محقق کنند.

امام جمعه برازجان با تسلیت جان باختن عده‌ای از دریانوردان در حادثه نفتکش ایرانی در آبهای چین خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از شایعات علل و عوامل حادثه کشتی سانچی بررسی و ارائه شود.

مصلح به برگزاری کنگره ملی به شهادت سکوت،با موضوع نقش تاریخی دشتستان در مبارزه با استعمار انگلیس پرداخت و گفت: این کنگره که نقش مهمی در تبیین جایگاه دشتستان در مبارزات علیه متجاوزان انگلیسی داشت و جایگاه مردم استعمار ستیز و استکبار ستیز دشتستان در نهضت جنوب تعیین و مشخص کرد که از دست اندرکاران برگزاری آن قدردانی می‌شود.

خطیب نماز جمعه برازجان عوامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و با تبریک ایام الله دهه فجر بیان کرد: دین‌‌مداری، جهاد و دفاع در راه دین اسلام و پاسداری از ارزش‌های اعتقادی و اتحاد مردم از ویژگی‌های پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی، با بیان اینکه نامشروع دانستن حکومت سلاطین حاکم بر جوامع اسلامی سبب خیزش مردم مسلمان ایران اسلامی علیه نظام طاغوت شدخاطر نشان کرد: اعتقاد به نقش مثبت روحانیت شیعه در جامعه از دیگر عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است.

مصلح با تاکیدبر لزوم توجه جهان اسلام به مسائل اصلی گفت: جهان استکبار با همراهی برخی از سرمداران حکومت در سرزمین‌های اسلامی در پی فراموش شدن مشکلات جهان اسلام هستند که باید این سکوت شکسته شود و به یاری مسلمانان در فلسطین، یمن، بحرین و دیگر مناطق اسلامی شتافته شود.

امام جمعه برازجان با تاکید برملاکردن دروغ‌های آمریکا در موضوع حقوق بشر و مبارزه با تروریسم افزود: تجربه موفق جمهوری اسلامی به عنوان یک الگوی مهم برای کشورهای اسلامی در این عرصه باید مورد توجه قرار بگیرد.

خطیب نماز جمعه برازجان با بیان اینکه ایران اسلامی از فلسطین و مظلومان جهان حمایت می‌کند گفت: دشمنان در تلاش هستند تا توسط ایادی خود دفاع از مردم فلسطین و آرمان انقلاب اسلامی را در جامعه کم رنگ کنند.

دغدغه‌های فرهنگی، اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی دشتی بررسی شد

امام جمعه خورموج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تسلیت جان باختن دریانوردان در حادثه نفتکش سانچی بر توجه به عوامل بروز این حادثه تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از افراد جان باخته در این کشتی سید ابوذر نظامی بود که خدمات قابل توجهی به نظام اسلامی ایران به ویژه در عرصه اقتصاد مقاومتی کردند که می‌تواند اجر شهید را به همراه داشته باشد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح با تاکید بر بررسی حادثه نفتکش سانچی برای جلوگیری از شایعات گفت: ابهاماتی درباره این حادثه وجود دارد که باید واقعیت حادثه روشن شود و پاسخگوی بسیاری از سوا لاتی و ابهامات باشد.

وی از بررسی دغدغه‌ها، آسیب‌ها و وجود فرصت‌های دشتی خبرداد و خاطر نشان کرد: در اجلاس یک‌روزه مجمع عمومی بسیجیان شهرستان دشتی مسائل فرهنگی، اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی، مشکل اشتغال و بیکاری این شهرستان بررسی شد.

خطیب نماز جمعه دشتی با تاکید بر پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به جوانان جویای کار افزود: جوانان دشتی باید خود را به مهارت تجهیز کنند و بااستفاده از تسهیلات بانکی زمینه ایجاد اشتغال و کار آفرینی را فراهم کنند.

مصلح با اشاره به روز غزه و توجه به مشکلات و مسائل جهان اسلام تاکید کرد: ملت مظلوم فلسطین که در معاصر رژیم صهیونیستی قرارگرفته‌اند نیاز به حمایت و همکاری مسلمانان دارند و باید در این راستا تلاش مسلمانان افزایش یابد.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه تمام طراحی‌های دشمنان برای فراموش شدن مسئله فلسطین است افزود: لزوم توجه جهان اسلام به مسئله فلسطین و جنبه‌های مختلف آن مورد تأکید مقام معظم رهبری بود که مسلمانان باید این مهم را مورد توجه قرار دهند.

خطیب نماز جمعه دشتی با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار، حضرت زینب (س) را اسوه صبر، مقاومت، عبودیت، ولایتمداری دانست و تاکید کرد:دفاع از ولایت و امامت در برخورد با ستمگران و حجاب و عفاف از سیره عملی آن حضرت است که باید برای همه مردم به‌ویژه زنان جامعه الگو باشد.

وی با تاکید بر تقسیم‌کار میان قوای سه‌گانه بیان کرد: قوه قضائیه وظیفه خود را در اجرای عدالت به نحو احسنت انجام و تسریع کند چراکه بعضی از پرونده‌های قضایی پس از 13 سال هنوز به سامان نرسیده است.

فرزندان جامعه اسلامی ازکودکستان تا دانشگاه باید بر اساس آداب و آموزه اسلامی تربیت شوند

امام جمعه عسلویه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک ولادت حضرت زینب کبری(ع) و روز پرستار اظهار داشت: حضرت زینب(س) نقش مهمی در احیا دین اسلام و مکتب شیعه داشتند و الگوپذیری از این شخصی بر همگان ضروری است.

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد با تسلیت جان باختن عده‌ای از هموطنان در حادثه نفتکش سانچی افزود: این حادثه سبب نگرانی و ناراحتی ملت ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان شد.

وی با تاکید بر بررسی ابعاد گوناگون حادثه کشتی سانچی گفت: امروز خواسته مردم و خانواده‌های مصیبت دیده بررسی علل حادثه و رسیدگی به این موضوع است.

خطیب نماز جمعه عسلویه با تاکید بر توجه به تعلیم و تربیت فرزندان انقلاب بر اساس آموزه‌های دینی و مذهبی بیان کرد: مراکز تعلیم و تربیت مناطق حساس و سرنوشت ساز جامعه اسلامی هستند و باید مورد توجه خاص قرار گیرند و در این راستا فرزندان جامعه اسلامی ازکودکستان تا دانشگاه باید بر اساس آداب و آموزه اسلامی تربیت شوند.

امام جمعه عسلویه با اشاره به اینکه آمریکا شیطان اکبر است تاکید کرد: باید مسلمانان، اهل قلم وسیاسیون ادعاهای دروغین آمریکا را در زمینه حقوق بشر افشا کنند.

هاشمی‌نژاد، ادعای دیگر آمریکا را مبارزه با تروریسم دانست و گفت: آمریکا که از دولت تروریست صهیونیستی دفاع می‌کند شعار مبارزه با تروریسم سرمی‌دهد و این در حالی است که پدید آورنده داعش بودند و تا لحظات آخر نابودی داعش در سوریه از آنها حمایت کردند.

مسلمانان برای مبارزه با رژیم نامشروع صهیونیستی باید متحدتر شوند

امام جمعه دیلم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زینب (ع) و تبریک روز پرستار بر الگو پذیری از ابعاد زندگی و شخصیتی حضرت زینب(س) تاکید کرد و اظهار داشت: توجه به مطالبات پرستاران زحمتکش که برای خدمت رسانی از جان مایه می‌گذارند در اولویت قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری با تسلیت جان باختن عده‌ای دریانورد در حادثه کشتی سانچی بر توجه به خانواده این حادثه‌دیدگان تاکید کرد و با اشاره به روز غزه افزود: مسلمانان در این روز تاریخی ضربه‌های مهلکی به رژیم جعلی صهیونیستی وارد کردند که در تاریخ اسلام ثبت است.

خطیب نماز جمعه دیلم با بیان اینکه باریکه غزه همواره مورد هجوم نظامی رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرد گفت: برای مبارزه با رژیم نامشروع صهیونیستی و جلوگیری از ارتکاب انواع جنایت‌ها توسط آن در کشورهای اسلامی باید مسلمانان جهان متحدتر و منسجم‌تر شوند.

امام جمعه دیلم، دفاع از قدس شریف و فلسطین رسالت و وظیفه همه مسلمانان دانست و تاکید کرد: دفاع از فلسطین وظیفه همه مسلمانان است و در این راستا باید مسلمانان در کشورهای مختلف به ویژه در سرزمین‌های اسلامی به این مهم توجه کنند و نباید موضوع فلسطین، یمن و بحرین به فراموشی سپرده شود.

حسینی بوشهری با اشاره به ترفندهای دشمنان برای اسلام زدایی در سرزمین قدس شریف خاطر نشان کرد: رژیم غاصب به دنبال از کار انداختن گروه‌های مقاومت فلسطین است که باید مسلمانان هوشیار باشند.

خطیب نماز جمعه دیلم، با بیان اینکه ایران اسلامی از فلسطین و مظلومان جهان حمایت می‌کند تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند تا توسط ایادی خود شعار دفاع از مردم از فلسطین کم رنگ شودو رو به فراموشی سپرده شود.

وی با تبریک انتصاب سرهنگ اسلام مرادی به عنوان فرمانده جدید ناحیه مقاومت سپاه صاحب الزمان (عج) شهرستان دیلم، از زحمات سرهنگ احمد اسدی فرمانده سابق تقدیر کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار