معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای حمایت از دوره‌های پیش دبستانی‌ در مناطق محروم و ۲ زبانه ۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.
کد خبر: ۵۵۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 21 January 2018

رضوان حکیم‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش از مترقی‌ترین نهادهای آموزش و پرورش است، اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش ظرفیت خوبی برای مشارکت و نظارت مردم در امر فعالیت‌‌های آموزش و پرورش فراهم کرده است.

وی ضمن قدردانی از همدلی استاندار و مسئولان استان بوشهر با نهاد آموزش و پرورش افزود: اهداف و طرح‌های آموزش و پرورش بدون همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌ها و مردم محقق نمی‌شود و استان بوشهر توجه جدی به این مهم دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود کمبود نیرو در دوره ابتدایی گفت: برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز آموزش ابتدایی از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای آموزش و تربیت معلمان و دانشکده‌های علوم تربیتی استفاده می‌شود.

حکیم‌‌زاده بیان کرد: طبق توافقی که با دانشگاه فرهنگیان شده قرار است از ظرفیت دانشگاه برای تربیت و آموزش معلمان دوره ابتدایی استفاده و نیروهای مورد نیاز را متناسب با ظرفیت‌ها جذب شود.

وی تصریح کرد: پیشبرد اهداف آموزش و پرورش و ارتقاء کیفیت فعالیت‌ها نیازمند مشارکت همه سازمانها و نهادهای مرتبط و تصمیم گیرنده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از افزایش اعتبار آموزش پیش دبستانی‌ها درمناطق محروم و 2 زبانه خبر داد و تصریح کرد: برای حمایت از دوره‌های پیش دبستانی‌ در مناطق محروم و 2 زبانه میزان تخصیص اعتبارات با 30 درصد افزایش از 540 میلیارد ریال به 740 میلیارد ریال افزایش یافت.

حکیم‌زاده با اشاره به پوشش تحصیلی دوره‌های پیش دبستانی افزود: در بسیاری از مناطق محروم و 2 زبانه بالای 90 درصد کودکان پیش دبستانی با حمایت دولت از آموزش‌های لازم برخوردار هستند.

وی با اشاره به تامین اعتبارات دوره پیش دبستانی از سوی دولت و مردم خاطر نشان کرد: دوره پیش دبستانی یک دوره رسمی آموزشی است که 20 درصد زیر پوشش دولت و 80 درصد با مشارکت مردم اداره می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از افزایش پوشش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی در دولت تدبیر و امید به 68 درصد خبر داد و گفت: این عملکرد بسیار مثبتی برای آموزش و پرورش است و این در حالی است که براساس قوانین بالادستی در مناطق عشایری آموزش پیش‌دبستانی باید رایگان و در کنار دانش آموزان چند پایه به این امر پرداخته شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار