مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: مجموعه وزارت نفت برای کاهش آسیب های اجتماعی در پارس جنوبی، ضمن توجه به مسئولیت های اجتماعی خود، سرمایه گذاری بیشتری در این بخش انجام دهد.
کد خبر: ۵۵۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 22 January 2018

عباس برزگرزاده صبح دوشنبه در نشست تخصصی کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان بوشهر با اشاره به آسیب های ناشی از حضور صنایع بزرگ در منطقه پارس جنوبی اظهار داشت: وجود صنایع بزرگ در هر منطقه علاوه بر مواهبی که دارد بی شک آسیب هایی هم دارند و بررسی آسیب های صنایع بزرگ به معنی نفی آنها نیست بلکه باید دابیری بیاندیشیم که آسیب ها را کاهش دهیم.

وی با تشریح وضعیت جمعیتی شهرستان های جنوبی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بعد از استقرار صنایع بزرگ در عسلویه شاهد افزایش جمعیت در ۴ شهرستان جنوبی استان بودیم به طوری که در سال ۷۵ جمعیت ۴ شهرستان جنوبی استان ۱۲۰ هزار نفر بوده و  در سال ۹۰ به ۲۷۴ هزار نفر و نهایتا در سال ۹۵ جمعیت ۴ شهرستان جنوبی استان به ۳۱۲ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر با بیان اینکه استقرار صنایع نفت و گاز در عسلویه موجب افزایش شدید جمعیت در جنوب استان شد، اضافه کرد: وجود صنایع نفت و گاز در جنوب استان موجب شد تا شاهد مهاجرت نیروی کار به پارس جنوبی باشیم که این افزایش جمعیت با آسیب هایی هم همراه بوده است.

برزگرزاده بیان داشت: نرخ رشد جمعیت در پارس جنوبی در بین سالهای ۶۷ تا ۷۵، ۲.۹ درصد بوده، در سال ۷۵ تا ۸۵ به ۴.۲ درصد رسیده و از ۸۵ تا ۹۰ به ۸.۸ افزایش یافته است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر بیان کرد: همچنین نرخ رشد مهاجرت در جنوب استان در بین سال های ۶۵ تا ۷۵ ۱۱.۹ درصد، ۷۵ تا ۸۵ ۳۵.۳ درصد و ۸۵ تا ۹۰ به ۴۵.۳ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: همه آمارهای ذکر شده نشان از افزایش جمعیت و مهاجرت به جنوب استان دارد که طبیعی است این رشد جمعیتی می تواند آسیب زا باشد.

برزگرزاده افزود: بهم خوردن ضریب جنسیتی، چند فرهنگی، آماده نبودن زیرساخت های فرهنگی، فرهنگ مهاجم، جمعیت کارگری بالا، شیوع اعتیاد، کمبود فضای فرهنگی از جمله آسیبهایی است که در این منطقه ایجاد شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر یادآور شد: از مجموع وزارت نفت انتظار است برای کاهش آسیب های اجتماعی در پارس جنوبی، ضمن توجه به مسئولیت های اجتماعی خود، سرمایه گذاری بیشتری در این بخش انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار