مدیر‌‌کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه بی‌اعتمادی اجتماعی یکی از خلاهای جامعه امروزی است گفت: بدترین شکل امانتداری اینگونه بوده که در سیستم‌های دولتی از مردم برای کمک به دیگران پول گرفتیم و به سلیقه خودمان عمل کردیم.
کد خبر: ۵۵۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 27 January 2018

عباس صادق‌زاده شامگاه جمعه در مراسم جشن دستهای مهربان در کرمان اظهار‌داشت: بیان مشکلات اجتماعی این دغدغه را ایجاد می‌کند تا نسبت به مسائل اجتماعی حساس شویم.

وی بیان کرد: واقعیت این است که شرایط روز جامعه در بحث آسیبهای اجتماعی خوب نیست و بیشترین پرونده‌هایی که در دادگاه‌ها تشکیل می‌شود مربوط به خشونت است.

مدیر‌‌کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه بیشترین پدیده‌ای که از هر گذری با آن روبه‌رو می‌شویم اعتیاد است گفت: باید این آسیبها در جامعه مدیریت شود و مشارکت مردم را می‌طلبد چرا که ورود دولت به تنهایی اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه امروزه افزایش طلاق در جامعه یک مشکل اساسی است افزود: در استان کرمان در سال 5 هزار و 500 طلاق رسمی ثبت می‌شود و این آمار به جز طلاق سفید است که در جامعه ایجاد شده و زوجین در زیر یک سقف هیچ ارتباط عاطفی ندارند.

صادق‌زاده تصریح کرد: هر سال از بابت 5 هزار و 500 زن وارد مشکلات اجتماعی استان می‌شوند و اگر هر زوج طلاق، حداقل دو فرزند داشته باشند در سال حدود 11 هزار فرزند بی‌سرپرست به جامعه وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه عمیق و مسئولانه به آشفتگی جامعه ضروری است و نیازمند به نگاه جدید در حوزه آسیبهای اجتماعی هستیم گفت: امروز یکی از خلاءهای جامعه بی‌اعتمادی اجتماعی است.

مدیر‌‌کل بهزیستی استان کرمان خاطر‌نشان کرد: اگر بخواهیم یک مدیریت اثرگذار داشته باشیم باید مشارکت اجتماعی مردم را بالا ببریم و از مردم بخواهیم در این عرصه وارد شوند تا بتوانیم سرمایه اجتماعی ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز در جامعه اعتماد اجتماعی به حداقل خود رسیده و مردم به هم اعتماد ندارند افزود: مسئولیت‌پذیری در جامعه را باید به طریقی افزایش داد و تنها راه آن حضور و ورود مردم و مشارکت دادن آنها در کارها است.

صادق‌زاده اظهار داشت: در بهزیستی تلاش کردیم روشی از مشارکت‌پذیری مردم را دنبال کنیم که مردم بپذیرند و برای انجام امور خیر به آنها مشاوره دادیم و مردم را تشویق به امور خیر کردیم.

مدیر‌‌کل بهزیستی استان کرمان افزود: بدترین شکل امانت‌داری اینگونه بوده که در سیستم‌های دولتی از مردم برای کمک به دیگران پول گرفتیم و به سلیقه خودمان عمل کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار