استاندار بوشهر با بیان اینکه بیشترین مرز دریایی خلیج فارس در این استان قرار دارد گفت: تولید محصولات آبزی‌پروری با تکنولوژی‌های برتر و دانش فنی پیشرفته در سواحل استان بوشهر افزایش یابد.
کد خبر: ۵۵۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷ 28 January 2018

عبدالکریم گراوند بعدازظهر امروز در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر با تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت ایام فاطمیه با بیان اینکه بخش کشاورزی بیشترین مصرف کننده آب استان است اظهار داشت: استفاده از روش‌های نوین آبیاری و بهره‌برداری از گونه‌های جدید کشاورزی که بازده تولید آن زیاد و مصرف آب کم دارد باید در دستور کار بهره برداران بخش کشاورزی قرار بگیرد.

وی، با اشاره به اینکه بحران کم آبی در دنیا هر سال افزایش می‌یابد افزود: افزایش آگاه بخشی در عرصه کشاورزی و بحران آب با استفاده از رسانه ملی و شبکه‌های مختلف اطلاع رسانی امری مهم و ضروری است.

استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه کشت اراضی گلخانه‌ای در نقاط مختلف استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه تولید در این نوع کشت ضمن اینکه راندمان تولید افزایش می‌دهد در مصرف آب بسیار صرفه‌جویی می‌شود که باید این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

گراوند با بیان اینکه استفاده از روش‌های سنتی در بخش کشاورزی منسوخ شده است تاکید کرد: آبیاری نوین و تولید محصولات در بخش کشاورزی با استفاده از روش‌های علمی و دانش‌بنیان می‌تواند تحول چشمگیری  در این حوزه ایجاد کند.

وی، با تاکید بر نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و آب منطقه‌ای استان بوشهر بیان کرد: مشکلات بخش کشاورزی با حضور بهره‌برداران در راستای رفع دغدغه آنان در نشست‌های تخصصی مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر ظرفیت سواحل استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه  بیشترین مرز دریایی خلیج فارس در این استان قرار دارد گفت: تولید محصولات آبزی‌پروری با تکنولوژی‌های برتر و دانش فنی پیشرفته در سواحل استان بوشهر افزایش یابد.

گراوند تاکید کرد: تولید محصولات شیلاتی با روش‌های علمی و دانش بنیان با توجه به وجود ظرفیت‌های مهم و بالقوه استان بوشهر می‌تواند در بخش‌های افزایش تولید، صادرات، اشتغال و معیشت  بهره برداران نقش مهم و تاثیرگذاری داشته باشد.

وی، با اشاره به مشکلات برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها افزود: برداشت مصالح ساختمانی از رودخانه‌ها، بسترهای آنان را دچار مشکل کرده که جایگزین مصالح کوهی با مصالح روخانه‌ای در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار بوشهر بر استفاده از ظرفیت نظام مهندسی منابع طبیعی در حوزه‌های یاد شده تاکید کرد و افزود: بخش تولید، کشاورزی، صنعت و  معدن باید مورد توجه مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار داشته باشند چراکه کمک به این حوزه‌ها از زمین‌گیر شدن آنها جلوگیری می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار