مسئول دفتر امور حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تالاب‌مند، نایبند، نخیلو و ام‌الگرم استان بوشهر در فهرست تالاب‌های مورد حمایت کنوانسیون رامسر قرار دارد که اقدامات مهمی در این عرصه انجام شده است.
کد خبر: ۵۶۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 31 January 2018

خسرو درویشی ظهر امروز در جلسه گفتمان سبز به‌مناسبت روز جهانی تالاب‌ها جایگاه این استان را در عرصه تالابی مهم و والا دانست و اظهار داشت: پارک‌های ملی دریایی نای‌بند و دیرنخیلو، منطقه حفاظت‌شده "مند" و "حله"، اثر طبیعی ملی "خارکو" و پناهگاه حیات وحش "خارگ" از جمله زیستگاه‌های مهم جانوران استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه سواحل پارک ملی دریایی دیرنخیلو محل تخم‌گذاری پرندگان و تکثیر نسل لاک‌‌پشت‌ منقارعقابی است اضافه کرد: پارک ملی دریایی دیرنخیلو شامل مناطق ام‌الگرم و تهمادون محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌‌ها به‌ویژه لاک‌پشت نوک‌عقابی و سبز است.

مسئول دفتر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه نام استان بوشهر در کنوانسیون رامسر مربوط به تالاب‌های مهم بین‌المللی، به‌ویژه تالاب‌های زیستگاه پرندگان آبزی مورد توجه ویژه است گفت: تالاب‌مند، نایبند، نخیلو و ام‌الگرم استان بوشهر در فهرست تالاب‌های مورد حمایت کنوانسیون رامسر قرار دارد که اقدامات مهمی در این عرصه انجام شده است.

رئیس اداره محیط زیست دریایی بوشهر هم به جایگاه تالابی استان پرداخت و بیان کرد: تالاب حله بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه بانک‌های زیست‌محیطی و پناهگاه حیات وحش و جانوران دریایی است.

محمدامین طلاب با اشاره به نقش مهم نقاط حفاظت‌شده در زادوولد لاک‌پشتان اظهار داشت: مناطق نای‌بند، خارگ، خارگو، نخیلو و ام‌الگرم زیستگاه لاک‌پشت منقارعقابی است که هرساله در این مناطق اقدام به زادوولد می‌کنند.

حسین دلشب مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هم گفت: در این اداره کل جلسات متعددی با حضور صاحب‌نظران، سمن‌ها، رسانه‌ها و دانشجویان و دانشگاهیان با موضوعات زیست‌محیطی برگزار می‌شود که سلسله جلسات حلقه خوانش زیست‌محیطی و نشست‌های گفتمان سبز از این گونه موارد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار