وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم توسعه صنایع فرهنگی به منظور بهبود اقتصاد و گسترش اشتغال تاکید کرد و گفت: فرهنگ یک صنعت درآمدزا و اشتغال‌آفرین است.
کد خبر: ۵۶۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 04 February 2018

سید عباس صالحی شنبه‌شب در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با سابقه تاریخی فرهنگی، توانسته در بسیاری از موارد فرهنگی مانند چاپ، نشریه و مدرسه مدرن جزء اولین‌ها باشد.

وی با بیان اینکه به فرهنگ از دومنظر مادی و غیرمادی در دنیا نگاه می‌شود، افزود: امروز در جهان بحث صنایع فرهنگی بخش مهمی از صنعت جهان است و جدی مورد توجه قرار می گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در کشور ما همیشه به فرهنگ نگاه هزینه‌بر دارند در صورتی‌که می‌تواند به یک صنعت درآمدزا برای کشور تبدیل شود.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال توسعه استان و کشور در ابعاد مختلف هستیم باید به فرهنگ توجه بیشتری داشته باشیم.

صالحی گفت: صنایع فرهنگی در جهان در حوزه اشتغال و در آمد ارتقاء پیدا کرده است و ما در ایران نیز ظرفیت‌های خوبی برای توسعه در این بخش دارا هستیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، یک اقتصاد درون‌زا است، بیان کرد: یکی از حوزه‌هایی که می‌توان در زمینه اقتصادی کار کرد صنعت فرهنگ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: شروع کسب و کار و سرمایه‌گذاری در صنعت فرهنگ یک سوم دیگر صنایع است و می‌توان با کمترین هزینه شروع بکار کرد.

وی گفت: فارغ‌التحصیلان در رشته‌های هنری می‌توانند با شروع یک کسب کار به صنعت فرهنگ نگاه علمی بخشند.

صالحی بیان کرد: باید نقشه راه فرهنگ در هر استان تدوین شود و موانع را با کمک مسئولین مرتفع کرد.    

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار