فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: تنها شهرستان دشتستان این استان در شش سال اخیر براثر رسم غلط تیراندازی در جشن های عروسی، هفت نفر کشته و شش نفر زخمی شدند.
کد خبر: ۵۶۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 14 February 2018

سردار خلیل واعظی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود:عده ای از دارندگان مجوز حمل سلاح با قانون شکنی بر اساس یک رسم قدیمی در جشن های عروسی اقدام به تیراندازی می کنند که تاکنون حوادث تلخی را در استان بوشهر به دنبال داشته است.
وی یادآورشد: پلیس با افرادی که در جشن های عروسی تیراندازی کنند برخورد قاطع خواهد کرد حتی اگر در تیراندازی آنها هیچ حادثه ای به وجود نیاید باز هم پلیس با قانون شکنان برخورد می کند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: پلیس اجازه نخواهد داد اماکنی که برای جشن و عروسی مردم است به محلی پر از ترس و اضطراب برای مردم به خصوص زنان و کودکان تبدیل شود.
واعظی اضافه کرد: همانگونه که از اسم مجوز حمل سلاح شکاری پیداست استفاده از این سلاح در مجالس عمومی خلاف نظم عمومی است
وی گفت: به تصریح قانون حتی خرید و حمل مواد محترقه غیر مجاز اگر در جشن ها و مراسم ها استفاده شود جرم تلقی می شود و دارای مجازات است.
واعظی افزود: کسانی که دارای پروانه حمل سلاح شکاری هستند مکلف هستند پس از انقضا مدت نسبت به تمدید پروانه اقدام و چنانچه ظرف مدت معینی که قانون گذار مشخص کرده در مورد تمدید اقدام نکنند سلاح آنها غیر مجاز تلقی می شود.
واعظی بیان کرد: داشتن پروانه حمل سلاح حق تیراندازی ایجاد نمی شود و هرکسی به طور غیر مجاز سلاح گرم یا سرد ، جنگی یا سلاح شکاری خریداری، نگهداری ، حمل و یا استفاده کند مطابق ماده 6 قانون مجازات قاچاق اسلحه مصوب 1390 در خصوص سلاح سرد جنگی و شکاری حبس از 91 روز تا 6ماه یا جزای نقدی از ده تا بیست میلیون ریال محکوم می شود.
وی تاکید کرد: در مورد سلاح گرم نیز مجازات شدیدتر و از شش ماه تا 2 سال مجازات حبس خواهد داشت .
واعظی افزود: در حادثه اخیر که در یکی از روستاهای شهرستان دشتستان اتفاق افتاد و یک زن در آن زخمی شد، پلیس با همکاری مردم با استفاده از کلیپ های موجود علاوه بر شناسایی ضارب، دیگر تیراندازان را نیز شناسایی و دستگیر کرد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: قتل هایی که با تخلف دارندگان مجوز حمل سلاح رخ می دهد قتل شبه عمد محسوب و علاوه بر مجازات هایی که در دادگاه ها برای فرد متخلف تعیین می شود، سابقه کیفری نیز برای وی به وجود خواهد آمد و پلیس نیز نسبت به ابطال جواز وی اقدام خواهد کرد.
واعظی یادآورشد: ابطال مجوز شامل حال همه خاطیان تیراندازی در عروسی است چه منجر به قتل و جراحت شود و چه حادثه ای در پی نداشته باشد.
وی افزود: چنانچه فرد صاحب جوازی اسلحه خود را در اختیار دیگری قرار دهد در صورت ارتکاب یک اقدام مجرمانه ، دارنده مجوز حمل سلاح نیز تحت تعقیب قرار می گیرد.
واعظی همچنین با اشاره به راه اندازی کمپین « مبارزه با اقدام غیر قانونی تیراندازی در جشن های عروسی در بخش ارم و بوشکان» دشتستان اظهارداشت: به موازات برخورد پلیس با متخلفان، فرهنگ سازی نیز برای کنارگذاشتن عادت اشتباه و ناپسند تیراندازی در جشن های عروسی ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار