استاندار بوشهر گفت: با توجه به اهمیت و آثار مثبت اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان، دهیاران و شوراهای اسلامی نسبت به تامین اعتبار این طرح برنامه ریزی کنند.
کد خبر: ۵۶۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 19 February 2018

عبدالکریم گراوند عصر یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: 
طرح تقویت بنیه علمی در بهبود وضعیت تحصیلی و ارتقای رتبه کنکور دانش آموزان این استان تاثیر زیادی داشته و با برنامه ریزی صحیح باید هدایت و با قوت پشتیبانی و اجرا شود.
وی بیان کرد: در این ارتباط با ارائه راهکارهای لازم قانونی در روند اجرای طرح تقویت بنیه علمی به آموزش و پرورش کمک می شود.
استاندار بوشهر گفت: طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان شامل همه مقاطع تحصیلی در شهرها و روستاهای این استان است و تنها ویژه دانش آموزان کنکوری نیست. 
وی یادآور شد: با توجه به کارکرد طرح تقویت بنیه علمی این طرح باید در استان همراه با نشاط اجتماعی در بین دانش آموزان اجرا شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در باره مدرسه های استعدادهای درخشان (سمپاد) گفت: با توجه به اینکه در مقطع ابتدایی به شیوه توصیفی عمل می شود دانش آموزان آشنایی لازم را با برگزاری آزمون ندارند به همین دلیل شیوه ورود به مدرسه های استعدادهای درخشان تغییر کرده است.
ناصر کرمی با تاکید براینکه مدرسه های استعدادهای درخشان حذف نشده است افزود: برهمین اساس دانش آموزان مقطع ابتدایی برای ورود به مدرسه های استعدادهای درخشان به جای شرکت در آزمون در سطح استعداد یابی شرکت می کنند.
وی اضافه کرد: برگزاری آزمون ورودی به مدارس سمپاد برای دانش‌ آموزان و خانواده آنان استرس و نگرانی ایجاد می‌ کرد و منجر به رقابت ناسالم می شد.
کرمی بیان کرد: آزمون ورودی مدرسه های استعدادهای درخشان (سمپاد) برای ورود به پایه هفتم برداشته شده است.
وی ادامه داد: همچنین آزمون ورودی به پایه هفتم در مدرسه های نمونه دولتی و تیزهوشان نیز برگزار نمی شود و شناسایی و هدایت استعدادهای برتر مورد توجه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر مدرسه های استعدادهای درخشان حذف نشده است اظهار کرد: دانش‌آموزانی که در دوره اول پذیرش شدند تحصیلات خود را ادامه و وارد دوره دوم می‌ شوند.
وی با اشاره به اجرای طرح شهاب در چهار سال گذشته گفت: اجرای طرح شهاب با همکاری بنیاد نخبگان با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در استان اجرا شده است.
کرمی در باره طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان اضافه کرد: ادامه این طرح به سبب تامین نشدن منابع با کندی اجرا می‌ شود که باید راهکارهای لازم در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: درچهار شهرستان جنوبی استان بوشهر طرح تقویت بنیه علمی با مشارکت وزارت نفت اجرایی شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار