مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه مدارس استعدادهای درخشان حذف نشده است گفت: برای ورود به این مدارس در مقطع متوسط اول به جای برگزاری آزمون طرح استعدادیابی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۶۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 19 February 2018

ناصر کرمی ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با تسلیت ایام فاطمیه و جان باختن مسافران در حادثه سقوط هواپیما در مسیر تهران به یاسوج به ابهات حذف مدارس سمپاد یا تیرهوشان پرداخت و اظهار داشت:  با توجه به اینکه در مقطع بتدایی نحوه امتحانات توصیفی است و دانش‌آموزان این مقطع آشنایی با برگزاری آزمون ندارند نحوه  ورود به مدارس سمپاد تغییر یافته است.

وی، با بیان اینکه  برگزاری آزمون ورودی به مدارس سمپاد برای دانش‌آموزان و خانواده آنان استرس و نگرانی ایجاد می‌کند افزود: آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه هفتم اثرات نامطلوبی بر روی دانش‌آموزان می‌گذاشت زیرا با توجه به رقابت ناسالمی که شکل گرفته بود،‌ پروسه بسیار استرس ‌زا و آسیب رسان روحی بود.

کرمی خاطر نشان کرد: افرادی که در این آزمون در راهیابی به مدارس سمپاد قبول نمی‌شدند ممکن است دچار آسیب شوند از این رو مصوب شده که آزمون در پایه هفتم برای ورود به مدارس  متوسطه اول سمپاد برداشته شود.

وی، با بیان اینکه آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان برگزار نمی‌شود تصریح کرد: آزمون ورودی به پایه هفتم در این مدارس برگزار نمی‌شود و شناسایی و هدایت استعدادهای برتر مورد توجه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه مدارس استعدادهای درخشان حذف نشده است تصریح کرد: اکنون دانش‌آموزانیکه در دوره اول پذیرش شدند تحصیلاتشان را ادامه می‌دهند و وارد دوره دوم می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح شهاب طی 4 سال اخیر بیان کرد: اجرای طرح شهاب که با همکاری بنیاد نخبگان اجرا می‌شود شناسایی و هدایت استعدادهای برتر مورد توجه قرار دارد.

کرمی با اشاره به اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان افزود: ادامه این طرح به سبب تامین نشدن منابع لازم آن، با کندی اجرا می‌شود که لازم است راهکارهای  لازم در این حوزه مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر طرح تقویت بنیه علمی با مشارکت وزارت نفت اجرایی شده گفت: طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی در شهرها و روستاها مورد توجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار