فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: اعزام کاروان اردوهای راهیان نور دریایی جزیره خارگ از ۱۸ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۴ فروردین ۹۷ ادامه دارد.
کد خبر: ۵۷۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 25 February 2018

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سردار رمضان زیراهی در نشست هماهنگی اجرای اعزام کاروان اردوهای راهیان نور دریایی به جزیره خارگ با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جوان و نوجوان اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌‌ترین رسالت‌ها و وظیفه‌ها است که باید این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

فرمانده قرارگاه راهیان نور دریایی استان بوشهر، راهیان نور را یکی از روش‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان دانست و تصریح کرد: اردوهای راهیان نور و اعزام نسل‌های مختلف به‌ویژه جوانان به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس سبب می‌شود که نسل جوان با ویژگی و ارزشهای دفاع مقدس آشنا شوند.

سردار زیراهی با اشاره به نقش رزمندگان استان بوشهر در نبردهای دریایی در 8 سال دفاع مقدس خاطر نشان کرد: رزمندگان استان بوشهر از نخستین یگان‌هایی بودند که در نبردهای دریایی حضور داشتند و نخستین عملیات مقابله به مثل در خلیج فارس توسط رزمندگان استان بوشهر انجام شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به نقش مهم این منطقه در عملیات‌های دریایی در 8 سال جنگ تحمیلی بیان کرد: 139 عملیات مقابله به مثل در طول دوران 8سال دفاع مقدس در محورهای شمالی، میانی و جنوبی خلیج فارس انجام شد که بیشترین آن رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه انجام دادند.

وی با بیان اینکه در راهیان نور دریایی مردم با نقش نیروی دریایی سپاه دردفاع از مرزهای دریایی آشنا می‌شوند افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده اعزام کاروان اردوهای راهیان نور دریایی به جزیره خارگ از 18 اسفند آغاز می‌شود و تا 14 فروردین 97 ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه راهیان نور دریایی استان بوشهر با اشاره به اینکه کار انتقال زائران راهیان نور دریایی خارگ با دو فروند شناور انجام می‌شود بیان کرد: پیش بینی می‌شود 5 هزار زائر در کاروان راهیان نور دریایی خارگ شرکت کنند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار