امام جمعه بوشهر با تأکید بر طراحی نهضت مرجعیت علمی در کشور گفت:خودکفایی و توسعه در اولویت برنامه‌ها است ولی مهم‌تر از آن، طراحی نهضت مرجعیت علمی است.
کد خبر: ۵۷۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 27 February 2018

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با اساتید و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با موضوع، تحولات اجتماعی و سیاسی، فرصت‌ها و چالش‌ها با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی ایران و نقش آن در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک پدیده تاریخی برگرفته از وحی و هدایت‌های الهی بر اساس آموزه‌های اسلامی است که بر صراط و سیره‌ جامع پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت «ع» و عقلانیت دینی واقع شده است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بدون اسلامیت، مفهوم ندارد، گفت: انقلاب اسلامی ایران احیاء اندیشه‌ها، هدایت‌ها، مدیریت‌ها و اهداف خداوند، پیامبر و رهبران دینی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران منشأ تحولات بزرگی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی پیروز شد که انسانیت، عدالت و صلح را معنا کند و بیداری بیافریند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر احیاء اسلام ناب را احیاء انسانیت دانست و افزود: با انقلاب اسلامی ایران، اسلام ناب محمدی(ص)احیاء شد.

وی، با اشاره به شرایط جهان در زمان وقوع انقلاب، خاطر نشان کرد: در گذشته جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم می‌شد و اکثر اندیشمندان بر این باور بودند که تنها راه توسعه و پیشرفت، وابستگی به این دو بلوک است و وقوع یک انقلاب دینی آن هم به شکل مردمی اصلاً مفروض نبود.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد:در این فضا و شرایط، انقلاب اسلامی ایران واقع می‌شود و به‌عنوان یک حرکت نوین برخواسته از متن اسلام و مردم و بدون وابستگی، شعار استقلال می‌دهد و این یک پدیده بسیار بزرگی است.

 امام جمعه بوشهر تصریح  کرد: به همین سبب این دو بلوک بر ضد انقلاب متحد شدند و نمونه آن جنگ تحمیلی بود که هم آمریکا و هم شوروی به عراق کمک‌های بسیاری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به شرایط علم در جهان، افزود: جهان استکبار به دنبال علم برای خدمت به جامعه انسانی نیست بلکه به دنبال انحصار و آپارتاید علم است اما انقلاب اسلامی ایران آمد که در حوزه علم آزادی ایجاد کند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه علم متعلق به خداست، اظهار داشت: علم محدود به یک کشور نیست بلکه متعلق به تمام انسانیت است.

 امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش خواص در انقلاب، خاطر نشان کرد:در تقسیم بندی جغرافیای اجتماعی، جامعه را به دو بخش نخبگان و غیر نخبگان و به تعبیری خواص و عوام تقسیم می‌کنند که عوام تابع جو آفرینی‌ها و جهت دهی‌های دیگران و خواص نیز کسانی هستند که می‌توانند پدیده‌ها را تحلیل کنند و ایجاد موج کنند.

وی با تاکید بر نقش مهم بصیرت در حوزه‌های مختلف بیان کرد: همیشه نقش خواص نقش بسیار عمده‌ای بوده است و یکی از ویژگی‌های خواص باید بصیرت و تحصیل کردگی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به نقش مهم دانشگاه در عرصه‌های مختلف پرداخت و تصریح کرد: نقش دانشگاه به عنوان یک جغرافیای نخبگانی برای رشد و حمایت از انقلاب و نقش خواص در عرصه حمایت از انقلاب و دور کردن آسیب‌ها و ایجاد فرصت‌ها بسیار مهم  است.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: نباید نگاه به انقلاب اینگونه باشد که گفته شود این انقلاب برای ما چه کرده، بلکه باید ببینیم ما برای این انقلاب چه کار کرده‌ایم.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه پیشرفت قطعی است و یکی از ارکان مهم آن، علم و فناوری است، افزود: جهان، جهان رقابت در عرصه علم و محصول است و اگر ما در این جنگ نرم و پنهان در زمینه خودکفایی عقب بمانیم و توان توسعه علم نداشته باشیم وابستگی علمی، سیاسی و فرهنگی به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر طراحی نهضت مرجعیت علمی در کشور، اظهار داشت: ما باید به خودکفایی و توسعه برسیم ولی مهم‌تر از آن، رسیدن به مرجعیت علمی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار