معاون پژوهش و فناوری و مهندسی وزارت نفت گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا پایان برنامه ششم توسعه میزان تولید نفت و گاز کشور افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۵۷۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 28 February 2018

حبیب‌الله بی‌طرف عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: امروز رویدادهای بسیار مهمی در حوزه پژوهش و فناوری در منطقه پارس جنوبی برگزار شد که امیدواریم شاهد تداوم و توسعه این برنامه‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: توسعه و پیشرفت نیازمند توجه به موضوع پژوهش و فناوری است و در این راستا در وزارت نفت برنامه‌ریزی خوبی برای این منظور صورت گرفته و ساختارهای مناسبی فراهم شده است.

معاون پژوهش و فناوری و مهندسی وزارت نفت افزود: پارس جنوبی یکی از قطب‌های صنعتی کشور است که برگزاری چنین رویدادهایی در این منطقه زمینه ساز ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه و توسعه علوم و فناوری در این منطقه است.

وی با تشریح آخرین وضعیت تولید نفت و گاز در کشور خاطرنشان کرد: میزان تولید نفت در سطح کشور حدود چهار میلیون بشکه در روز است که در پایان برنامه ششم باید به ۶.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

بی‌طرف ادامه داد: پتانسیل کشور ما در تولید نفت شش میلیون بشکه در روز است که در یک دوره زمانی مربوط به پیش از انقلاب به این میزان صادرات در روز نیز رسیده بودیم.

معاون پژوهش و فناوری و مهندسی وزارت نفت بیان کرد: دستیابی به این میزان تولید نفت در کشور نیازمند اجرای طرح‌های توسعه میدان است تا به آن ظرفیت برسیم و در برنامه‌های درازمدت وزارت نفت قرار دارد.

وی اظهار داشت: تولید روزانه گاز کشور روزانه حدود ۹۰۰ میلیون مترمکعب است که در پایان برنامه ششم توسعه، میزان تولید گاز کشور به هزار و ۱۰۰ میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار