مدیر نیروگاه اتمی بوشهربا اشاره به تولید ۲۷ میلیارد کیلووات ساعت برق از نیروگاه اتمی بوشهر گفت: با تولید این میزان برق در مقایسه با عدم استفاده از ذخائر فیسلی حدود ۲ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی شده است.
کد خبر: ۵۷۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 28 February 2018

حسین غفاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه تاکنون 25 میلیارد کیلووات ساعت برق از طریق تولیدات نیروگاه اتمی بوشهر تحویل شبکه برقرسانی شده است اظهار داشت: از تولید 27 میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر بیش از 25 میلیارد کیلووات ساعت برق آن تحویل شبکه برقرسانی شده است.

وی از صرفه جویی ارزی در تولید انرژی پاک خبر دادو افزود: میزان تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر اگر در  مقایسه با عدم استفاده از ذخائر فسیلی ملاک قرار بگیرد حدود 2 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است.

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر، تولید برق از این نیروگاه را یک انرژی پاک دانست و گفت:  تولید 27 میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر از نظر عدم تولید آلاینده‌ها نزدیک به 420 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در پی داشته است.

غفاری با اشاره به وضعیت پایدار نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر از 23 بهمن برای تعویض سوخت و بخشی از تعمیرات از شبکه تولید خارج شد و پس از بازه زمانی 78 روزه مجددا  وارد مدار تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال  7.4 میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد افزود: امسال بین 2 تا 2.3 درصد از سبد انرژی شبکه برق کشور به نیروگاه اتمی بوشهر اختصاص داشت و وضعیت پایدار در این مرکز وجود دارد.

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر، با اشاره به اینکه توانمندی کارکنان نیروگاه اتمی روز افزون است  تصریح کرد:  با افزایش توانمندی کارکنان و کارشناسان نیروگاه اتمی بوشهر تعداد کارشناسان و متخصصان روسی از سال 92 بیش از 90درصد کاهش یافته است.

غفاری افزود:  با روندی که در پیش است تا سال 99 تمامی امور مربوط به بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر به دست متخصصان ایرانی انجام می‌شود و دیگر نیازی به کارشناسان روسی نیست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار