امام جمعه موقت بوشهر گفت: با توجه به اینکه اقتصادی مقاومتی تاکید بر استفاده از ظرفیت های داخل کشور است، تحقق آن همواره باید مورد توجه ویژه مسئولان باشد.
کد خبر: ۵۷۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 03 March 2018

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: بخشی از مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در دست کارگران تلاش گر است که در این زمینه باید در نظام اسلامی به عنوان نظام حمایت کننده از قشر کارگر موانع و مشکلات فراروی آنها برطرف شود. 
وی اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، مسئولان عملکرد خود را در این حوزه مورد ارزیابی قرار دهند. 
هاشمی ادامه داد: با وجود کمبود اعتبار و منابع انسانی، برخی مدیران می توانستند عملکرد بهتری در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند 
وی یادآورشد: در این ارتباط مردم عملکرد مسئولان را رصد و مسئولان موفق را تجلیل می کنند. 
هاشمی با گرامیداشت روز وفات ام البنین اظهار داشت: این روز به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده که در این ارتباط تکریم مادران و همسران شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای عرصه تامین امنیت و انرژی هسته ای باید مورد توجه باشد. 
وی با اشاره به 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری بیان کرد: در آستانه عید نوروز قرار داریم و در این زمینه از مردم نیک اندیش استان انتظار است در جشن های احسان و نیکوکاری برای کمک به مستمندان حضوری چشمگیر داشته باشند. 
هاشمی همچنین با اشاره به 15 اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اظهار داشت: درختان علاوه بر پاکی هوا به پایداری خاک در برابر عوارضی همچون سیل کمک می کنند به همین دلیل باید فرهنگ درختکاری در جامعه بیش از پیش نهادینه شود. 
وی تاکید کرد: برای حفظ منابع طبیعی همگان باید در حفظ و احیا درختان و جنگل ها اهتمام جدی داشته باشند. 
خطیب جمعه بوشهر همچنین با اشاره به 16 اسفند روز قرآنی استانی بوشهر (سالروز وفات آیت الله معتقد اهرمی نویسنده کتاب قرآن رمزدار) اظهار داشت: بوشهر استانی پیشرو در مسائل قرآنی است که از این فرصت باید در تربیت فرزندانی قرآنی و اسلامی تلاش کرد. 
وی با اشاره به 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار داشت: کتابخانه از مهم ترین ارکان گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که در این ارتباط مسئولان باید با سرکشی از کتابخانه ها برای حل مسائل و مشکلات آنها تلاش کنند. 
هاشمی ادامه داد: با توجه به پیش بینی طرح کتابخانه گردی از این طرح باید برای افزایش سرانه مطالعه در استان بوشهر تلاش شود و علاوه برآن استفاده کتاب در محافل عمومی و بویژه اتوبوس ها و پارک ها مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار