معاون استاندار بوشهر با تاکید بر حل مشکلات پناهندگان خارجی گفت:بی هویتی از جمله چالش‌های پناهندگان جوامع مختلف است که تلاش می‌شود در قالب برگزاری جشنواره های مختلف از جمله افغانستان شناسی برطرف شود.
کد خبر: ۵۷۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 03 March 2018

سعید زرین‌فر درجشنواره افغانستان شناسی در بوشهر با اشاره به اینکه ارائه خدمات به اتباع بیگانه مورد توجه و تاکید است اظهار داشت: در زمان حاضر 36هزار تبعه افغانستان در این استان حضور دارند و 6 هزار و 300 دانش آموز افغان نیز در مدرسههای این استان در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول به تحصیل هستند. 

سعید زرینفر با تاکید بر حل مشکلات چالش‌های پناهندگان خارجی در کشور افزود: بی هویتی از جمله چالشهای پناهندگان جوامع مختلف است که تلاش میشود در قالب برگزاری جشنوارههای مختلف از جمله افغانستان شناسی این مشکل برای نسلهای دوم و سوم این کشور برطرف شود. 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از چهار دهه است که مردم افغانستان به کشورهای مختلف از جمله ایران پناه آوردهاند تلاش میشود نسل جوان این کشور با هویت دینی و ملی خود بیشتر آشنا شوند و روزی برای آباد کردن کشور شان به موطن خود بازگردند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان یزد و میزبان چهارمین جشنواره مسابقات افغانستان شناسی گفت: این استان به سبب حضور اقوام مختلف براساس ارزیابی یونسکو به عنوان نخستین شهر جهانی ایران به ثبت رسیده است. 

محمد حسین زارعزاده افزود: یکی از دلایل ثبت جهانی شهر یزد در سازمان یونسکو زنده بودن بافت تاریخی این شهر به سبب حضور مهاجران افغان در این بافت است. 

وی با اشاره به وجود 700هکتار بافت تاریخی شهر یزد خاطر نشان کرد: براساس سرشماری سال 1395، 5درصد جمعیت استان یزد را اتباع افغان تشکیل میدهند. 
زارع زاده با بیان اینکه استان یزد پس از استانهای قم و سمنان بیشترین جمعیت اتباع افغان را میزبان است بیان کرد: این استان دارای سه میهمان شهر اتباع افغان است که 70 درصد جمعت آنها را اهل تسنن تشکیل میدهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار