مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: با توجه به رویکرد دولت دربخش اقتصادی، کارآفرینی و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی تلاش می شود تا با برگزاری کارگاه های مهارت آموزی ضمن توانمندسازی بانوان به عنوان نیمی از جمعیت به انجام کارهای اقتصادی جذب شوند.
کد خبر: ۵۷۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 05 March 2018

فاطمه دهقانی درحاشیه تجلیل ازکارکنان زن اداره کل زندانهای استان بوشهر و بازدید از بند نسوان زندان  افزود: اجرای طرح تاب آوری اجتماعی برای سومین سال در استان بوشهر و برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه توان افزایی و زنان از جمله اقدامات در این زمینه است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر یادآور شد: کارگاه های تاب آوری اجتماعی امسال در 12 منطقه استان در حال برگزاری است.
دهقانی یادآور شد:با انعقاد تفاهم نامه ای با صندوق مهر 12میلیارد ریال تسهیلات برای توانمند سازی و اشتغال 400 زن سرپرست خانوار در استان بوشهر نیز اقدام شده است.
وی بیان کرد: باتوجه به آسیب پذیری زنان زندانی تلاش می شود در قالب طرح تاب آوری و توان افزایی بانوان این کارگاه ها برای این گروه نیز برگزار شود.
دهقانی، در باره برخی مشکلات و نیازهای بند نسوان زندان مرکزی بوشهر گفت: سیاست ما توسعه زندان نیست ولی با توجه به اینکه برخی از زندانیان زن دارای نوزاد و کودک هستند برای ایجاد شیرخوارگاه و جدا کردن برخی زندانیان زیر 18 سال از زندانیان بزرگ سال در قالب کانون اصلاح و تربیت تلاش می شود.
دهقانی به گرامیداشت روز زن اشاره کرد: امسال به مناسبت گرامیداشت روز زن و مادر 300 برنامه با رویکرد آموزشی، توانمند سازی و پرهیز از کارهای کلیشه ای در این استان برگزار می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر، برگزاری بازارچه های موقت محصولات و دست ساخته های بانوان و معرفی بانوان کارآفرین در شهرستان های مختلف این استان و برگزاری نمایشگاه های مد و لباس را از جمله برنامه های گرامیداشت مقام زن عنوان کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار