جشنواره عروسک های سنتی قصه گو و دست بافت های برگ درخت خرما استان بوشهر در شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 05 March 2018

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی یکشنبه شب در آیین اختتامیه این جشنواره در سالن فرهنگ و هنر فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج افزود: عروسک ها دستاورهای مهم بشری هستند که برای درک هنجارهای اجتماعی بویژه در دوره شهرنشینی باید بیشتر به آنها توجه شود.
حمید زارعی افزود: به علت سیر میراث معنوی در طول زمان برخی از آیین ها در قالب عروسک شکل گرفته اند و برگزاری این جشنواره احیای یک آیین و فرهنگ مهم بومی است.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتی گفت: عروسک ها مخاطبان حامل فرهنگ جامعه و مادران میراث داران اصلی این فرهنگ هستند.
احمد طیبیان مجرد اضافه کرد: بازی با عروسک های بومی به فرهنگ سازی نیاز دارد و برگزاری این جشنواره نقشی مهم در جایگزینی عروسک های بومی به جای عروسک های غربی دارد.
وی ادامه داد: همکاری والدین با دانش آموزان برای ساخت عروسک های محلی و پوشش های بومی و منطقه ای با محوریت حجاب و عفاف از اهداف برگزاری این جشنواره است.
دبیر این جشنواره گفت: جشنواره ساخت عروسک‌ های سنتی قصه گو و دست بافته های برگ درخت خرما توسط دانش آموزان بوشهری به منظور احیای صنایع دستی استان و آموزش و انتقال به نسل جدید برگزار شد.
ابراهیم ابراهیمی افزود: این جشنواره با استقبال خوبی از طرف دانش آموزان و مربیان روبرو شد و سال آینده نیز این جشنواره را برگزار می کنیم.
وی افزود: با توجه به نوع پوشش عروسک ها می توان به فرهنگ والای ایرانی در زمینه پوشش زنان پی برد.
در این برنامه پس از قصه گویی محدثه صابری راد از مهد صبای شهر شنبه، ملیکا ابراهیمی از فرهنگسرای امید شنبه و ریحانه طاهری از باشگاه کتاب خوانی گل واژه و ٢٥ نفر از برگزیدگان و فاطمه فولانیا از دبستان آیت ریگدان کاکی به عنوان برگزیده برگزیدگان تقدیر شد.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار