مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان از گسترش کشت گیاهان دارویی خبر داد و گفت: طرح امکان سنجی کشت چغندر قند در روستای سمل در بخش مرکزی تنگستان اجرا شد.
کد خبر: ۵۷۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 05 March 2018

اردشیر علایی بحری صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از این طرح اظهار داشت: طرح امکان سنجی کشت چغندر قند به عنوان یک طرح تحقیقاتی ترویجی بوده و با توجه به شرایط آب و هوایی استان و نیاز آبی کم در فصل بارندگی، به شکل کشت پاییزه صورت می گیرد.

وی افزود: تمامی مراحل کشت این محصول از کاشت تا داشت این طرح زیر نظر کارشناسان این مدیریت در شهرستان انجام شده و همچنین سعی شده از کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان دیگر استان نیز دعوت شود تا برای بازدید از مزرعه چغندر قند حضور پیدا کنند.

علایی بحری با بیان اینکه این طرح مورد رضایت کارشناسان و کشاورزان روستای سمل و شهرستان های دیگر واقع شده و کشاورزان برای کشت این محصول ترویج شده اند، تصریح کرد: زمان برداشت محصول این مزرعه اوایل اردیبهشت ماه است و امید است که انشاالله بیش از ۷۰ تن برداشت محصول داشته باشیم.

وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی تنگستان در راستای طرح الگوی کشت، کشاورزان را تشویق به کشت گیاهان دارویی از جمله بابونه کرده که امسال در شهر آباد تنگستان کشت این گیاه انجام شده و اوایل فروردین ماه سال آینده، زمان برداشت این محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنگستان ادامه داد: در همین راستا ‌کشاورز شهرستان به عنوان تولید کننده گیاهان دارویی استان نیز انتخاب شده و کشت آفتاب گردان نیز در شهرستان انجام گرفته است.

این برنامه با حضور معاون جهاد کشاورزی استان، مدیر جهاد کشاورزی تنگستان، کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان های استان و جمعی از کشاورزان و سیفی کاران روستای سمل تنگستان اجرا شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار