نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در شرایط کنونی اضمحلال ساختار شخصیتی بانوان ایرانی از سیاست های جهان استکبار است و در این ارتباط تلاش می کند تا زنان را به عنوان کالا مطرح کند.
کد خبر: ۵۷۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 06 March 2018

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نشست با بانوان فرهیخته استان بوشهر و جمعی از فرهنگیان به مناسبت هفته تربیت اسلامی و گرامیداشت روز زن افزود: در هیچ دوره ای زنان به اندازه زمان معاصر در جامعه جهانی زیر بار ظلم جهانی نبوده و انقلاب اسلامی آمده است تا زنان را به جایگاه شایسته خود برساند.
وی اضافه کرد: در پرتو انقلاب اسلامی بانوان به جایگاه اصلی خود رسیده اند و باید در مقابل دسیسه های دشمن که همواره به دنبال ضربه زدن به این زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه، هوشیار بود.
وی در باره اهمیت تربیت اسلامی بیان کرد: بی تردید پیشرفت یک نظام به معنای جامع در همه عرصه ها، با داشتن منابع انسانی کارآمد ارتباط دارد.
صفایی بوشهری گفت: مهمترین سرمایه یک نظام و کشور انسان های کارآمد، والا و فرهیخته آن کشور است و آموزش و پرورش وظیفه تعلیم و تربیت مهمترین قشر جامعه را بر عهده دارد.
امام جمعه بوشهرادامه داد: اگر آموزش و پرورش، فرهنگ خودکفایی و مرجعیت علمی را از همان دوران کودکی در کودکان فرهنگ سازی نکند، در دوران دانشگاه به خودکفایی و مرجعیت علمی نخواهیم رسید.
صفایی بوشهری افزود: برای رشد علمی دانش آموزان با نگاه رسیدن به خودکفایی و مرجعیت علمی، باید کتاب های نو تالیف شود و شیوه های آموزشی نیز تغییر کند.
وی با اشاره به وضعیت فرهنگی جامعه، گفت: تنها مدل فرهنگی که باعث نجات انسان می شود، فرهنگ دینی و اسلامی است.
صفایی بوشهری افزود: از درون منزل تا آموزش و پرورش و دانشگاه، فرزندانمان را باید طوری تربیت کنیم که در آنها رشد علمی، اخلاقی و فرهنگی را ببینیم و این امر نیازمند برنامه ریزی و مدیریت است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: براساس سند تحول بنیادین که نقشه راه آموزش و پرورش است 
در کنار همه مسائل باید به مسائل علمی و ورزشی و اخلاقی توجه کرد.
ناصر کرمی کسب 2مقام کشوری در برنامه تلویزیونی اسراء، کسب چهار رتبه برتر کشوری در مسابقات قرآن، عترت و نماز، حضور 247 امام جماعت روحانی در سطح مدارس استان به منظور اقامه نماز جماعت، 
برنامه ریزی برای برگزاری جشن عبادت دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهر بوشهر، کسب هشت عنوان مقام برتر کشوری در 2 جشنواره تجارب برتر تربیتی و الگوی برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی را از جمله موفقت های استان بوشهر عنوان کرد.
وی تولید محتوای پرورشی و چاپ و تالیف آن، سازماندهی 235 نفر مبلغ و مبلغات مذهبی بصورت پاره وقت و تمام وقت در سطح مدارس استان، شرکت بیش از چهار هزار و 604 دانش آموز از سه دوره تحصیلی در مسابقه کتابخوانی، شرکت بیش از 80 هزار نفر در مسابقه پرسش مهر 18 و سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری در سه دوره تحصیلی و انتخاب 54 نفر در مسابقات کشوری پرسش مهر17 و شرکت چهار هزار و 400 دانش آموز در اردوهای تربیتی و فرهنگی را از جمله دیگر موفقیت های دانش آموزان استان عنوان کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار