مدیر امور گمرکی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی گفت: بیش از ۱.۴ میلیارد دلار محصولات بهمن ماه از پارس جنوبی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۵۷۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 07 March 2018

سید محمد مهدی مهدوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درعسلویه با تاکید بر توسعه صادرات غیر نفتی اظهار داشت: صادرات غیر نفتی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که برای تحقق این مهم زیرساخت‌‌های لازم فراهم شده است.

وی،صادرات میعانات گازی را یکی از محصول مهم تولیدی و صادراتی صنایع پارس جنوبی دانست و تصریح کرد:  صادرات این محصول مهم تولیدی در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن 5 درصد افزایش یافته است.

مدیر امور گمرکی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی بیان کرد: در ماه گذشته یک‌میلیون و 317 هزار تن میعانات گازی تولیدی پالایشگاه‌های پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شده است.

مهدوی ارزش صادرات میعانات گازی در بازه زمانی یاد شده را  650 میلیون دلار دانست و افزود: صادرات میعانات گازی از گمرک پارس جنوبی در بهمن ماه  نسبت به مدت مشابه پارسال32 درصد افزایش دارد.

وی، با بیان اینکه یک‌میلیون و 366 هزار تن محصولات غیر نفتی از گمرک پارس جنوبی صادر شده است خاطر نشان کرد:  در ماه گذشته بیش از 1.3 میلیون تن محصولات غیر نفتی از پارس جنوبی به ارزش 786 میلیون و 782 هزار دلار به خارج از کشور صادر شده استو

مهدوی از افزایش صادرات محصولات غیر نفتی از پارس جنوبی خبرداد و گفت: در بازه زمانی یاد شده صادرات محصولات غیر نفتی به خارج از کشور از حیث وزن و ارزش  نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 39و 49 درصد افزایش یافته است.

مدیر امور گمرکی سازمان منطقه ویژه پارس مجموع کل صادرات میعانات گازی و کالاها غیر نفتی منطقه را 2 میلیون و 684 هزار تن به ارزش یک‌میلیارد و 436 میلیون و 965 هزار دلار اعلام کرد.

وی تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده صادرات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به لحاظ وزن 20 درصد و به حیث ارزش 41 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مهدوی، دی اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، مونو و تری اتیلن گلایکول، هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین ،میعانات گازی، سیمان و متانول را از مهمترین کالاها و محصولات غیر نفتی صادراتی این منطقه  دانست و افزود: این محصولات به 29 کشور مختلف صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار