رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم حضور نفت و گاز در منطقه را عاملی موثر در نابودی عرصه‌ها و جنگل دانست و گفت: درصدی از اعتبارات نفت و گاز حسب قانون باید به زیست محیط اختصاص یابد و در سال‌های قبل این اعتبارات تخصیص نیافت.
کد خبر: ۵۷۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 11 March 2018

زبیر سلیمانی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در جم با بیان اینکه با مشکل کمبود نیرو در چارت سازمانی مواجه هستیم اظهار داشت: یگان حفاظت اداره منابع طبیعی با کمبود نیرو روبه‌رو است و نمی توانیم به خوبی طرح‌های مورد نظر منابع طبیعی در شهرستان جم پوشش دهیم.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم با بیان اینکه آماده واگذاری حریم شهر به اداره راه و‌شهرسازی هستیم افزود: جم تنها شهرستانی است که در حوزه جنوب کشور محدوده شهر در اختیار منابع طبیعی است و با واگذاری آن به راه و شهرسازی مشکلات عمده مردم در شهرهای جم، ریز و انارستان حل می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه عرصه‌های منابع طبیعی در جم رو به خشکی است گفت:  تلاش می‌شود  جلوی سودجویان گرفته شود تا شاهد نابودی همین منابع طبیعی توسط فرصت طلبان نباشیم.

وی با بیان اینکه ادعا نداریم مدعیان اراضی ملی حتما اشتباه می‌کنند، اما مرجع تصمیم گیری در مورد حق بودن و یا نبودن ادعاها، قانون و مستندات قانونی است، افزود: طرح تنفس جنگل هم نتوانسته است به احیای جنگل‌ها کمک کند و امروز نیز تمام کشور با شرایط دشواری مواجه است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم حضور تاسیسات نفت و گاز در منطقه را عاملی موثر در نابودی عرصه‌ها و جنگل دانست و گفت: درصدی از اعتبارات نفت و گاز حسب قانون باید به زیست محیط اختصاص یابد و در سال‌های قبل این اعتبارات اختصاص پیدا نکرد که با تلاش‌های نماینده مردم جم در مجلس، بخشی از این اعتبارات اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه 37  میلیارد تومان اعتباربرای سازه‌های آبخیزداری جم  اختصاص یافت خاطر نشان کرد: چند سازه آبخیزداری از اعتبارات ملی  اجرایی شده که دو سازه بزرگ 10 متری در ریز و آبگرمک عملیاتی شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم با اشاره به اینکه در بخش ریز طرح های بیولوژیکی اجرا شده است گفت: این طرح در جم به سبب وجود معارضان اجرا نشده است و به دنبال احداث پارک جنگلی از اعتبارات نفت در اراضی روستای علی آباد هستیم.

سلیمانی از تنزل کیفیت مراتع جم به درجه3 خبر داد و افزود: عرصه‌های منابع طبیعی جم فاقد علوفه شده اما میزان استفاده از مرتع توسط دام‌ها بیش از ظرفیت آن است.

وی با بیان اینکه از زمان حضور دادستان جدید سرعت رسیدگی به پرونده‌ها در عرصه زمین خواری افزایش یافته است خاطر نشان کرد: در مورد ادعای مالکان زمین‌ها، رای قطعی را دادگاه صادر می‌کند هرچند به برخی از آرا در سال‌های گذشته نقد داریم.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم گفت: به همکاران تاکید کرده‌ام تکریم ارباب رجوع و احترام به مراجعه کنندگان با دقت و ظرافت انجام شود.

سلیمانی برخی از گلایه‌ها در مورد زمین خواری را به حق دانست و اظهار داشت: دوگانگی‌هایی وجود دارد و باید کارشناسان دادگستری‌ها در این زمینه‌ها با شفافیت و صداقت بیشتری عمل کنند.

وی با بیان اینکه از تهدیدها و فشارهای زمین خواران دانه درشت هراسی ندارم و تا زمانی که هستم با قدرت در مقابل متجاوزان می‌ایستم و عدالت باید برای همه به طور مساوی اجرا شود، افزود: برای رفع مشکل کشاورزان و تعیین تکلیف اراضی سرچشمه چندین جلسه در جم و مرکز استان برگزار شده است و امیدواریم منافع کشاورزان تامین شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جم  از تکمیل شدن طرح کاداستر اراضی جم خبر داد و افزود: روند ثبت نهایی اراضی در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار