معاون صندوق رفاه وزرات علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 4میلیون و 600 هزار نفردانشجو از خدمات تسهیلات دانشجویی ، خوابگاه و تغذیه از صندوق رفاه این وزاتخانه بهره می برند.
کد خبر: ۵۷۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 12 March 2018

سید فردین تقی زاده یکشنبه شب در جشن نوروز اقوام ایرانی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: این صندوق در پرداخت تسهیلات دانشجویی نقش مستقیم دارد ولی در حوزه خوابگاه و تغذیه تنها نقش سیاست گذاری ایفا می کند.
وی یادآورشد: در حوزه خوابگاهی اقدام ارزشمندی که بتازگی صورت گرفته رتبه بندی خوابگاه برای تعیین نرخ اجاره بهاست که این امر باعث عدالت در روند پرداخت ها شده است.
معاون صندوق رفاه وزرات علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حوزه تغذیه نیز سیاست صندوق رفاه ارتقا سلف سرویس و سالن غذاخوری دانشگاه هاست.
وی اضافه کرد: ورود دانشجویان از کانون خانواده به دانشگاه یک تغییر محسوب شده که این تغییر همواره با یک سری مقاومت هایی از سوی دانشجویان بویژه در حوزه تغذیه همراه است زیرا دانشجویان از جو خانواده که جدا می شوند کیفیت غذا و خوابگاه را با کیفیت منزل و غذای خانگی مقایسه می کنند.
معاون صندوق رفاه وزارت علوم،تحقیقات و فناوری یادآورشد: هرچند فضای خوابگاه بسیار متفاوت با خانواده است با این وجود یک فرصت ارزشمند برای تجربه اندوزی دانشجویان است که باید نهایت استفاده از آن صورت گیرد.
وی افزود: دیگر مزیت مهم خوابگاه های دانشجویی تبادل فرهنگی است که در قالب آن دانشجوبان با فرهنگ اقوام های مختلفی آشنا می شوند.
تقی زاده در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: دانشجویان در ارتباط با کمبود امکانات حق دارند دانشگاه خود را نقد کنند.
وی افزود: شاید این دیدگاه وجود داشته باشد که کمبودها ناشی از مشکل مدیریتی است ولی با شناختی که از مسئولان دانشگاه ها داریم می دانیم که آنها با جان و دل برای رفاه دانشجویان تلاش می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار