استاندار با اشاره به راه‌اندازی خانه سمن‌های استان گفت: راه‌اندازی خانه احزاب استان بوشهر در اولویت برنامه‌های معاونت سیاسی امنیتی استانداری قرار دارد.
کد خبر: ۵۷۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 14 March 2018

عبدالکریم گراوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، امنیت، اقتدار و صلابت ایران اسلامی را مدیون رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدای والامقام دانست و اظهار داشت: رزمندگان اسلام و شهدای والامقام با ایثار و جانفشانی ضمن برقراری امنیت و آرامش برای ملت ایران زمینه توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم کردند که باید همگان قدردان این عزیزان باشیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌‌ها و خبرنگاران نقش  و رسالت مهمی در جامعه دارند تصریح کرد: اصحاب رسانه باید در حل مشکلات و توسعه جامعه نقش آفرینی کنند .

استاندار بوشهر مطبوعات و رسانه‌ها را به عنوان رکن چهارم دموکراسی دانست و افزود: مطبوعات و اصحاب رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی معرفی شده که به عنوان چشمان تیز بین جامعه عمل و بر فعالیت مسئولان نظارت و مطالبات مردم پیگیری می‌کنند.

گراوند، اصحاب رسانه را واسط بین جامعه، مردم با مسئولان دانست و گفت: اصحاب رسانه حلقه واسط بین مردم و مسئولان هستند که نقد  منصفانه مسئولان در راستای تحقق مطالبات مردم باید مورد توجه قرار دهند.

وی، با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت:  تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در عرصه‌های مختلف در استان بوشهر در اولویت برنامه‌های امسال و سال آینده است و این در حالی است که پروژه‌های مورد نیاز جامعه اجرا می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تکمیل پروژه دانشکده پزشکی و دندان پزشکی استان بوشهر بیان کرد: این پروژه از سال 1390 به صورت نیمه تمام عملیات اجرایی آن متوقف شد که با انعقاد تفاهم‌نامه با وزیر بهداشت سال آینده با اعتبارات ملی و استانی عملیاتی و در مدت 2 سال تکمیل می‌شود.

گراوند از انعقاد تفاهم‌نامه خط ریلی شیراز، بوشهر، عسلویه خبر داد و افزود: این پروژه که یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان بوشهر است قرارداد آن منعقد شده که سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و با تکمیل آن نقش مهم و موثری در رونق بیش از پیش بنادر استان دارد.

استاندار بوشهر طرح "اعاده اموال نامشروع مسئولان"  را مورد اشاره قرار داد و  بیان کرد: بررسی اموال نامشروع نه تنها در حوزه مسئولان بلکه برای هر فرد در هر منصب اجرایی باید دنبال شود.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود که برخی افراد پول‌باد آورده را از کجا آورده‌اند گفت: نیاز است قانون جامع، علمی و فراگیر و بدون تعجیل طرح "اعاده اموال نامشروع مسئولان" در مجلس شورای اسلامی شکل گیرد تا زمینه برخورد با اموال نامشروع مسئولان انجام شود.

وی، با تاکید بر توجه به زیباسازی چهره   و توسعه زیرساخت‌ شهرهای استان بوشهر خاطر نشان کرد: محله تنگک‌ها در مرکز استان بوشهر از وضعیت نامطلوبی برخوردار است که توسعه زیرساخت در این منطقه و دیگر شهرها که در خور شان مردم نیست در اولویت قرار دارد.

وی از آغاز احداث پارک بزرگ لیان در بوشهر خبر داد و بیان کرد: در منطقه تنگک‌های بوشهر نیازمند اجرای پروژه‌های جدید و بزرگی هستیم تا سیمای شهر بوشهر عوض شود و مناطق مختلف استان با یک نگاه توزیع منطقی بهبود یابد.

گراوند تاکید کرد: اعتبارات در مسیری هزینه خواهد شد که شاهد توسعه همه مناطق به صورت متوازن و رونق نقاط مختلف استان بوشهر باشیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در 9 شهرستان استان برگزار شده افزود: دهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این هفته برگزار می‌شود که نقش مهمی که حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی و توسعه اشتغال در این مراکز دارد.

گراوند با اشاره به واگذاری پست‌های مدیریتی به جوانان و خانم‌های شایسته گفت: تاکنون 51 پست مدیریتی از رده پایه تا میانی به خانم‌ها در استان واگذار شده که 21 پست مدیریتی آن در 5 ماه اخیر بوده است.

وی، از افزایش سمن‌‌ها در استان خبرداد و گفت:  امسال مجوز تاسیس 34 سمن در استان صادر شده که با فعالیت این نهادهای مردمی در مجموع 174 سازمان مردم نهاد در بخش‌های مختلف در استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

استاندار با اشاره به راه‌اندازی خانه سمن‌های استان گفت: راه‌اندازی خانه احزاب استان بوشهر در اولویت برنامه‌های معاونت سیاسی امنیتی استانداری قرار دارد.

گراوند با بیان اینکه کارآمدی ، مردم‌داری، سلامت اخلاقی و مالی از شاخص‌های انتخاب مدیران  است تصریح کرد: یکی از شاخص‌ها برای ارزیابی مدیران، جذب اعتبارات ملی است که سازمان مدیریت هم در حال آنالیز جذب اعتبارات توسط مدیران است که البته تا تیرماه سال آینده نتایج کلی آن مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه  بوشهر  در حوزه امنیت جزء 5 استان برتر کشور  است افزود : در طی 11 ماهه امسال حوزه امنیتی شاهد وجود شاخص‌های مناسبی هستیم که ضمن  کاهش 11 درصدی سرقت‌ها و جرایم خشن در حوزه کشفیات شاهد افزایش  95 درصدی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار