عضو شورای اسلامی شهر ریز شهرستان جم گفت: در کمال بی‌تفاوتی در ایام تعطیلات، بخشی از جنگل گلوبردکان که یکی از اندک جنگل‌های جنوب کشور است در آتش بی‌کفایتی و بی‌تدبیری مسئوولان از بین رفت.
کد خبر: ۵۸۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 04 April 2018

علی عرفانی اظهار داشت: جنگل گلوبردکان ریز یکی از مناطق دیدنی جنوب کشور است که در ایام نوروز پذیرای ده‌ها هزار مسافر نوروزی و همشهریان بوده است.

وی بیان کرد: در ایام تعطیلات، متاسفانه چندین بار بر اساس سهل‌انگاری مسافران جنگل آتش گرفت به گونه‌ای که در روزهای پایانی این تعطیلات، شاهد این بودیم که بخش عظیمی از جنگل در آتش سوخت و نابود شد.

 سخنگوی شورای اسلامی شهرستان جم با انتقاد از مسئوولان تاکید کرد: در ایام نوروز باید مسئوولان تدابیری لحاظ می‌کردند تا اگر آتش‌سوزی رخ دهد سریع و به موقع مهار شود و شاهد از بین‌رفتن درختان بالای صد سال این جنگل نباشیم.

عرفانی با اشاره به آتش سوزی جنگل گلوبردکان در روز طبیعت، عنوان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، تانکرهای آب شرکت پالایش گاز فجر جم بایست در روز طبیعت در قسمت‌های جنگل مستقر شوند تا اگر آتش‌سوزی رخ دهد به موقع خاموش شود ولی متاسفانه این کار انجام نشد.

عضو شورای اسلامی شهر ریز  افزود: در کمال بی‌تفاوتی در ایام تعطیلات، بخشی از جنگل گلوبردکان که یکی از اندک جنگل‌های جنوب کشور است در آتش بی‌کفایتی و بی‌تدبیری مسئوولان از بین رفت.

وی تاکید کرد: مسئولان برای حفاظت از جنگل گلوبردکان باید تدابیر ویژه ای لحاظ کنند و بی خیالی آنان نسبت به نابودی جنگل از طرق مختلف قابل پذیرش نیست.

عرفانی ادامه داد: مسئوولان باید در قبال آتش‌سوزی و فاجعه‌های زیست‌محیطی که جنگل را فرا گرفته و روز به روز باعث نابودی آن می‌شود چاره ای بیندیشند و ضمن پاسخ‌گو‌ بودن، با نگهداری مناسب به این جنگل اهمیت بدهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار