سخنگوی اورژانس قم:
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم با بیان اینکه در مواقع اضطراری هر ثانیه برای امدادرسانی به مصدومان بسیار ارزشمند است گفت: همکاری نکردن رانندگان به ویژه در مواقع ترافیک جاده ای دغدغه همیشگی پرسنل اورژانس دراین استان است.
کد خبر: ۶۲۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ 19 June 2018

به گزارش تابناک قم،مهدی فراهانی با اشاره به وجود 21 پایگاه اورژانس شهری، 18 پایگاه جاده ای، یک پایگاه هوایی، 40 دستگاه آمبولانس فعال، 10 دستگاه آمبولانس پشتیبان، 10 دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در قم افزود: تمام زیرساخت ها و امکانات ایجاد شده در اورژانس برای ارتقای کیفیت خدمت رسانی و کاهش زمان رسیدن اورژانس به محل ماموریت است.

وی ادامه داد: پس از هر تماس به مرکز اورژانس 115 قم، بدون فوت وقت با توجه به محل و حجم حادثه از نزدیک ترین پایگاه، پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی به محل ماموریت اعزام می شوند.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم ادامه داد: متاسفانه به دلیل همکاری نکردن رانندگان به ویژه در مواقع ترافیک ،موجب شده که ماموران اورژانس با تاخیر به محل حادثه برسند که این امر موجب رنجش و انتقاد حاضران در صحنه تصادف از تاخیر و عملکرد مرکز فوریت های پزشکی شده است.

فراهانی افزود: رنجش و دلخوری مردم و حادثه دیدگان در محل تصادف موجب می شود که به جای تمرکز لازم مامور اورژانس برای امدادرسانی به مصدومان، باید پاسخگوی افراد حاضر در صحنه به دلیل تاخیر در رسیدن به محل باشد.

وی با بیان اینکه تاخیر آمبولانس های اورژانس در محل حادثه ناشی از قصور و کم کاری پرسنل اورژانس نیست ادامه داد: باید مردم بدانند که آمبولانس های اورژانس پرنده نبوده و اگر به دلیل ترافیک و همکاری نکردن رانندگان با تاخیر به محل حادثه رسیدند، مقصر آنها نیستند.

فراهانی با اشاره به کمبود چهار پایگاه های شهری و سه پایگاه جاده ای در قم تا رسیدن به استانداردهای ملی در این زمینه ادامه داد: اگر چه اورژانس قم با برخی کمبود امکانات مواجه بوده و در تلاش برای رفع آنهاست ولی بیش از کمبود امکانات، نبود فرهنگ سازی لازم برای همکاری رانندگان به آمبولانس ها اورژانس به دغدغه ای مهمتر از کمبود امکانات تبدیل شده است.

وی با تاکید برضرورت همکاری مردم با ماموران اورژانس گفت:از همه رانندگان تقاضا داریم در صورت مشاهده آمبولانس مسیر را برای عبور آن باز بگذارند.

درحال حاضر علاوه بر پایگاه های متعدد شهری و جاده ای، پنج پایگاه اورژانس در داخل بخش های پنج گانه قم فعال است که روستاهای تابعه را نیز پوشش می دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار