استاد علوم سیاسی دانشگاه های استان بوشهر گفت: سفر روحانی رئیس جمهوری ایران به کشورهای اروپایی اتریش و سوئیس توطئه ایران هراسی آمریکا را نقش برآب می کند.
کد خبر: ۶۲۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 04 July 2018

سفر روحانی به اروپا توطئه آمریکا را خنثی می کندحسین جعفری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در شرایطی که آمریکا در تلاش برای انزوای ایران است و ایران هراسی را در دنیا تبلیغ می کند این سفرها و استقبال کشورهای اروپایی از مسئولان ایرانی ثابت می کند که جمهوری اسلامی برای تعامل با کشورهای دیگر مشکلی ندارد.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی همواره خواستار تعامل با کشورهایی است که آمریکا سعی دارد آنها را از ایران جدا کند و دعوت سران کشورهای مختلف از مسئولان کشورمان ناکامی آمریکا در انزوای ایران را به دنبال دارد.
جعفری بیان کرد: براساس قانون اساسی، جمهوری اسلامی به جز با رژیم صهونیستی مشکلی با هیچ کشوری ندارد و برقراری و تقویت این تعامل ها باعث رونق سرمایه گذاری و امیدوری هرچه بیشتر در کشور می شود.
وی تاکید کرد: در این شرایط دولت با همکاری قوای مقننه و قضائیه باید با سیاست گذاری مناسب زمینه حضور سرمایه گذاری خارجی را در کشور فراهم و سبب دلگرمی مردم شود.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: هرکشوری به دنبال منافع ملی خود است و وقتی این منافع در معرض خطر قرار گیرد نه تنها از آمریکا بلکه از هیچ کشور دیگری تبعیت نمی کنند و این مهم باعث می شود توجه چندانی به اقدام های آمریکا نشود.
وی بیان کرد: خروج آمریکا از برجام به عنوان یک پیمان بین المللی نشان داد آمریکا به تعهد خود پایبند نیست این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره در دوره های مختلف نشان داده که به وظایف و تعهد خود پایبند بوده و هست.
جعفری در باره توسعه روابط و تنش زدایی با کشورها گفت: ارتباط با همه کشورهای دنیا باعث رونق سیاسی و اقتصادی در کشور می شود و در این شرایط دولت باید برای تقویت روابط با کشورهای دنیا تلاش و برنامه ریزی کند.
وی تاکید کرد: توسعه مناسبات سیاسی با سایر کشورهای دنیا منجر به ایجاد، تقویت و توسعه اقتصادی در کشور می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار